Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hittar inte transponder

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger

    Hittar inte transponder

    Har en DM500s som inte hittar alla transponder, den hittar de flesta men inte alla. T ex den hittar 11055 V, SR 27900, 3/4och 11094 V, 2/3 på Eutelsat W16.

    Men när jag söker på 11449 H, SR 27500 FEC 7/8 på samma satellit, så hittar den inget.

    Det är inget fel på parabolen, för det funkar på en annan box.
    Någon som vet vad det kan bero på? Har det nåt med "FEC" eller vad är frågan om? Jag har provat med en annan adapter också....som fungerar ihop med DM600 men det var samma resultat.


  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    hmm...när jag testade boxen hos grannen, som har bara en LNB (ingen switch) så fungerade det!
    Jag har 4 LNB och en Switch. Någon som vet varför jag inte kan hitta alla transponders (freq) hos mig?!

  3. #3
    Hej

    Du får inga skumma meddelanden om att "denna kanal inte kunde hittas" på vissa kanaler? Jag hade liknande probelm som dej och då fick jag byta switch och rikta om tallriken något.

    //snake

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Alltså det är bara några kanaler som den inte hittar. Jag har försökt att lägga in de manuellt via DreamboxEdit men det hjälpte inte. Så fort jag slår om till de här (icke hittade) kanalerna så tappar den signalen (SNR) och sen när jag byter till andra kanalerna så funkar inte de heller några sekunder sen kommer bilden.

    Det är inget fel på tallriken eftersom en DM600 fungerar bra, alla kanaler funkar på den utan problem.

  5. #5
    pjaa de eviga tjatet, har du testat annan nätadapter?

    jag har haft fel till och från på min dm500S och beroende på olika images funka de bättre i en del å sämmre i andra images. i vissa fall fick jag köra toneburst läge. i andra fall kräma på mer LNB power. eller köra både och. efter ett tag tröttna jag och köpte ny switch då de vart ännu sämmre att köra dm7020 på samma switch. mina fel var dock att antingen funka det eller funka inte alls att få in kanaler. när man fått den inställningen som funka bäst kunde dock ibland "kanalen" haka sig så man fick zappa lite för att de skulle hoppa igång.

    de med att det inte är fel på parabolen det stämmer nog. men vissa dreamboxar har en tendens till att funka sämre än andra dreamboxar. många gånger är det nät adaptern eller switchen som krånglar. om dessa tips inte hjälper så testa en annan image. gärna PLI om du inte testat den förut. PLI är en superbra image till dm500
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  6. #6
    Biltema switch fungerar bäst!
    Ubuntu 10.04 | DM 500T | DM 500S | DM800 | CCcam | NewCS |

Liknande ämnen

  1. Hittar ej transponder
    Av atlas776 i forum AzBox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 22:55
  2. Hittar inte min Dm 500 i dcc!
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:17
  3. Hittar inte
    Av Dado2002 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 14:28
  4. hittar ingen transponder på sirius 2/3
    Av ElFeo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 12:53
  5. Hittar inte
    Av aris i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 08:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss