Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Diseqc problem DM500

  1. #1

    Diseqc problem DM500

    Hej,
    Jag har problem med att få in signalen från parabolen till min DM500. Kör Pli Jade. Jag har provat med 2 olika Diseqc switchar och alla möjliga och omöjliga inställningar i satellit konfig menyn men inget lirar. Det som är märkligt är att om jag sätter den som "slav" till en Strong 8700 så funkar det perfekt bra signal och 0 i Ber.

    Någon som har några tips?

    Har läst de flesta inlägg avseende Diseqc problem och anar att det kan vara problemet...men det kan likväl vara satellit konfig...kanske

    //Sid

  2. #2
    Om du ansluter boxen som en "slav" som du nu kallar det mot en annan box så använder du loop through på "master" boxen. Denna koppling förutsätter att bägge boxarna inte lirar samtidigt. Du kan alltså inte ha igång strong boxen när du kör DB o.s.v. Skulle det ändå vara så att du har strong boxen igång så betyder det att resp LNB matas med största sannolikhet från Strong boxen, vilket innebär att du har en kass tuner i din box. Välkommen till klubben isådana fall. Det är inte ovanligt att det kan vara mjukvaran eller switchen. I ditt fall tror jag att det är tunern som är kass på db:n

    //snake

  3. #3
    Testa utan switch för att se om turnern är ok.
    om det går det så har du bara fel inst i db.

  4. #4
    Ok jag skall testa utan Diseqc mot en LNB för att se om det lirar. Om jag tolkar er rätt så om inte ens det fungerar så är tunern förmodligen paj.

    När det gäller Strongen så är den på, tex inställd sirius. Detta göra att DB:n tar in alla kanaler från Sirius och man kan titta på vilken som helst.

    Kan man köpa en ny tuner till DB500 någonstans?

    //Sid

  5. #5
    Har nu testat utan diseqc och gjort kanalsökning på sirius. Satte på 18 v och mätte att db:n gav detta. Strongen skickade 18 v. Vid kanalsökning fick jag ett gäng med "träffar". Ber värdet ligger dock i stort set konstant på 65. Ev måste jag finjustera parabolen eller så är det något annat jag tror inte att tunern är trasig eller vad tror ni.
    Om den nu är paj så borde man väl kunna mäta det?
    Sen funderar jag på om jag borde få in någon kanal när ber värde är 65 eller om det är kört? Om så är fallet har jag förmodligen något fel i mgcamd eller newcs inställningarna.
    Hoppas på svar...

    //Sid

  6. #6
    Svarar på mig själv...laddade in en annan image, PeterPan, och då funkade det på en gång. Antingen gillar inte just denna box PLi Jade eller så har jag konfiggat fel någonstans, förmodligen det senare. Jag skall fortsätta analysera...

    //Sid

Liknande ämnen

  1. Skumt problem diseqc
    Av linkan77 i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 10:38
  2. Problem med DM500, DiseqC?
    Av Volvo3 i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 18:52
  3. DiSEqC 2/1 Problem 7025
    Av Zerpens i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 20:49
  4. problem "diseqc" samt dm500
    Av Storsnusaren i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 13:53
  5. DiSEqC problem!
    Av p1s i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 13:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss