Sidan 72 av 169 FörstaFörsta ... 2262707172737482122 ... SistaSista
Resultat 711 till 720 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #711
    Varning för Crownsat

    Vi har beställt mellan 20-30 boxar och för det mesta fungerar det bra.

    Nu har vi 10 boxar som inte fått men dom säger att dom skickat, vi har väntat 40 dagar och dom har slutat svara på mail.

    Vi är vänner som gått ihop och beställt. Mycket tråkigt då det fungerat bra tidigare.

  2. #712
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av knut.erik Visa inlägg
    Varning för Crownsat

    Vi har beställt mellan 20-30 boxar och för det mesta fungerar det bra.

    Nu har vi 10 boxar som inte fått men dom säger att dom skickat, vi har väntat 40 dagar och dom har slutat svara på mail.

    Vi är vänner som gått ihop och beställt. Mycket tråkigt då det fungerat bra tidigare.
    De kanske är fast i tullen för de har börjat plocka dreamboxar. När jag beställt har man skickat via london för att tullen typ ska missa de på nått sätt, vet ej hur.

  3. #713
    Seniormedlem Rolstens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlägg
    379
    Tackad
    42 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Ööö, du vet om att Dream multimedia tillverkar sina boxar i Kina också?
    Eller tror du / vet du att de erbjuder bättre löner än de som säljer klonerna?

    Sen finns det väl en massa andra anledningar till att köpa orginal, men att tro att DM skulle vara mer hyggliga med villkoren är kanske lite blåögt
    Glöm inte att Dream använder andra halvledare utvalda av tyska professorer med NASA specs.
    Arbetarna skeppas till Kina där dom får en lön högt över tysk standard.

    Klonerna däremot tillverkas av gammal bilplåt, komponenterna innehåller bly och allt smälts ute i bushen av kinesiska gatubarn.
    Sedan tvingas samma stackars barn löda ihop boxarna för en tallrik ris om dagen.

    Äkta boxar håller minst 100 år och har aldrig några hårdvarufel pga den tuffa felkontrollen.
    Jag har konfigurerat miljontals originalboxar till mina kompisar så jag vet vad jag pratar om.



    Citat Ursprungligen postat av knut.erik Visa inlägg
    Varning för Crownsat

    Vi har beställt mellan 20-30 boxar och för det mesta fungerar det bra.

    Nu har vi 10 boxar som inte fått men dom säger att dom skickat, vi har väntat 40 dagar och dom har slutat svara på mail.

    Vi är vänner som gått ihop och beställt. Mycket tråkigt då det fungerat bra tidigare.

    Dvb-apan och Crown-sat är kända för att sluta svara när man har problem eller behöver reklamera något.
    Det man har beställt brukar däremot komma fram.
    Finns hur många negativa kommentarer som helst på olika forum.

    Kan mycket väl vara tullen...

  4. #714
    Då låter det som de ändå svarar emellanåt. DREAMSAT: DREAMBOX500C.COM däremot svarar inte alls när jag mailat dem! Roliga är att de har en Live chat support, som jag aldrig sett vara online.
    Måste dock säga att boxen kom fram, fastän den inte fungerar 100%.

  5. #715
    Dom sitter inte fast i tullen, det har vi kollat upp. Har en annan polare som sitter i samma sits, dock bara med 2 boxar.

    Samma sak där, svarar ej på mail länge, någon fler som sitter i samma båt ?

    Vi har beställde från dm800.eu nu, tog 5 dagar från beställning så var paketet här. Återkommer ang kvalitets känslan, känns bra än så länge.

  6. #716
    Vi har vart med om samma sak från Crownsat, dock inte lika många som du berättade om.

    Är du nöjd med dom du beställde från dm800? Har hört många som beställd där ifrån, men har inte beställt något skälv. En polare beställde en dm500hd för 2200kr ink frakt, dom låg uppe på shopen tidigare men är borta nu, troligtvis är mjukvaran inte helt perfekt. hade problem med ljudet, skall höra mer vad det var.

  7. #717
    JJay
    Gäst

    yo

    min ena box dm500si från crownsat brann, dem ska ha postat ett nytt moderkort till mig, den som lever får se.

    crownsat@gmail.com på msn är att tips om, inte så bra på engelska men man får prata med dem

  8. #718
    appropå crown-sat. jag hade liknande problem med leverans som en del andra. Jag returnerade min box och fick inget svar på några veckor efter att den skulle vara hos dom. Först förnekade dom att jag skickat den men när jag svarade igen så skickade jag med konversationen där dom sa att jag skulle returnera den, Då skickade dom en som dom lovat.

    Mina erfarenheter efter att ha köpt ful dm500 från dom med en del reklamationer är att allt tar en otrolig tid och ibland måste man påminna dom men till slut kommer grejerna.

    Finna ju andra som tar kortare tid, kommer inte ihåg vilka just nu...

    Jo, den jag beställde fastnade hos posten i sverige p.g.a. oklara fraktuppgifter på fraktsedeln. Undras hur dom tänkte sig det? har dom kinesiskt tolk kanske? Det löste sig också efter en vecka. Jag hänvisade till crown-sat´s hemsida direkt till boxen jag beställt och det nöjde dom sig med. Inga extra avgifter och boxen kom direkt till dörren dagen efter. Inga problem alls som många befarar. Kanske skillnad om man beställer massor av boxar dock.

  9. #719
    Alla vi beställt från dm800.eu fungerar bra, kvalitén är bra, nära originalprodukt (har en original i sovrummet). Plus att jag fick med stora fjärren.

    Tycker inte det finns någon anledning att köpa original länge. Dessutom märker jag något kul, när jag kollar vilka hemladdade torenter som går att spela upp så klarar denna fler än originalet.



    Citat Ursprungligen postat av kalle_biff Visa inlägg
    Vi har vart med om samma sak från Crownsat, dock inte lika många som du berättade om.

    Är du nöjd med dom du beställde från dm800? Har hört många som beställd där ifrån, men har inte beställt något skälv. En polare beställde en dm500hd för 2200kr ink frakt, dom låg uppe på shopen tidigare men är borta nu, troligtvis är mjukvaran inte helt perfekt. hade problem med ljudet, skall höra mer vad det var.

  10. #720
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Hmm, att du ska spela upp fler filformat med en klon istället för en original box tror jag mindre på... Det ligger inte direkt i boxen vilka format den klarar utan i mjukvaran... Och den är ju samma i kloner och original, om än lite bättre i original boxar...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss