Sidan 76 av 169 FörstaFörsta ... 2666747576777886126 ... SistaSista
Resultat 751 till 760 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #751
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Om ens DM800HD inte bootar om när man drar ut strömsladden och sätter i den igen med en gång, är det då en gammal vers av 800HD man har då?

  2. #752
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pege63 Visa inlägg
    Om ens DM800HD inte bootar om när man drar ut strömsladden och sätter i den igen med en gång, är det då en gammal vers av 800HD man har då?
    brukar så nått ca nod found i displayen eller nått

  3. #753
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    Engelholm
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Du har ett sim 2.01 i boxen visst? Ibland blir boxarna lite knäppa testa detta

    1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

    2. Om ovanstående misslyckas ska du med Dreamup och nollmodem skicka in BL70 till boxen.

    *edit*
    Efter att du skickat in BL70 till boxen så ska alla DVBSubar fungera samt senaste drivers etc. Dock kommer det att stå BL70 i displayen när du bootar boxen men men.
    Jag syftar på detta här ovan i steg 1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

    Eller är det normalt att den inte starta upp igen när man drar ut sladden sen sätter i den igen, utan man få vänta i 2-3 min innan, sen bootar den som vanligt igen.

  4. #754
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Är ni säkra på att det har med hur gamal boxen är? Detta fenomen är väl ett strömskydd som löser ut i fall man gör på detta sätt?

  5. #755
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pege63 Visa inlägg
    Jag syftar på detta här ovan i steg 1. Dra ur och in strömmen snabbt, bootar den inte efter detta har du en äldre version av DM800 klonerna som inte stödjer dessa images fullt ut.

    Eller är det normalt att den inte starta upp igen när man drar ut sladden sen sätter i den igen, utan man få vänta i 2-3 min innan, sen bootar den som vanligt igen.
    Hej

    Har en ny orginalbox som gör som ni beskriver i steg ett , man måste vänta eller tag en oanvänd ( dör det inte finns någon spänning kvar i ) strömadapter så funkar de direkt

    mvh

  6. #756
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Min original DM800 var sån också, om man satt in strömsladden för snabbt så lyste den inte upp i displayen, det är något skydd i nätdelen som gör att man får vänta några sekunder.

  7. #757
    Donator Vistasols avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    163
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Dom "dropshippar" förmodligen bara sina beställningar. Om jag hört rätt så kommer kartongerna därifrån utochinn och jag vet att skiten mydalle kränger också skeppas så.. desutom kör mydalle med dropshipping. Skicka mig ett pm om du vill ha en seriös leverantör som står för eventuella fel osv.
    Jag har skickat pm till dig ...

  8. #758
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    102
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Dom "dropshippar" förmodligen bara sina beställningar. Om jag hört rätt så kommer kartongerna därifrån utochinn och jag vet att skiten mydalle kränger också skeppas så.. desutom kör mydalle med dropshipping. Skicka mig ett pm om du vill ha en seriös leverantör som står för eventuella fel osv.
    Hur menar du att det är skit som Mydalle säljer? De boxar som jag fått fungerar helt som de ska, beställningen gick bra utan strul och boxarna kom med kartongen vänd ut och in så att inte tullen ska jävlas med en. Nu tog min beställning tre veckor på sig att komma, men det tror jag snarare hade med askmolnet att göra.

    Nu kan det ju givetvis vara så att boxarna slutar fungera inom kort, det vet jag inget om. Det är därför jag frågar dig ifall du kanske sitter inne med mer information?

  9. #759
    razorx
    Gäst
    Jag beställde 2st dm800 från mydalle och med blotta ögat kunde jag se att kvalitén skiljer sig markant från andra kloner. Båda klonerna kom med MUP kortläsare inte H&W ingen av läsarna fungerade. En av klonerna brann upp den andra envisas med att visa "No CA found" oavsett om jag kör med sim1 sim2.01 eller ferrari sim. Dom tar ett jävla överpris för sina kloner 242.40usd för en box? Ne man kan hitta bättre och billigare om man vill.

  10. #760
    Hej,, är själv på jakt efter en 800 men inte riktigt sugen på att lägga upp 4500. Därför har jag kikat lite efter billigare alt. Bästa hade väl varit en beg orginal antar jag men jag har inte hittat rätt än.
    Min undran gäller bildkvaliteten och kvaliteten i ren allmänhet på dessa kloner, skiljer dom sig från orginalen?
    Läser ju här att det finns vissa som ska vara skit o andra som ska vara ok...

    Spenderar hellre 4500 på bra grejjer än blir lurad på halva summan känns det som

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss