Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM800 Med motor

  1. #1

    DM800 Med motor

    Hallå
    Är det någon i sverige som äger en dm800 med motor. Så man kan kopiera image från? det är helt sjukt system som dom använder för motor inställning.
    Använder gemini 4,0 nu

    Tackar för era svar.

  2. #2
    vad har du för motor ? usals styrningen funkar prima. bara att rikta rätt från början så brukar man få till det. nolla min på 13 grader. bor på typ 13,2 öst eller nått sånt så för mig funka de bättre än med tidigare diverse digitalboxar. har blåst min image så har ingen färdig motor image. sen kör jag dubbla huven så den skulle absolut inte funka bra på din box. men har den usals å skålen är rätt monterad så räknar den själv ut vart alla sateliter är.

    edit:jag rikta mot hotbird..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    48
    Tackad
    3 gånger
    Hur konfar man 2 lnb och motor??

  4. #4
    ingen bra lösning. men jag tar in i huvudsak thor/sirius och hotbird/astra i en smäll då de skiljer ungefär lika mycket mellan dessa 4 sateliter (ungefär 5 grader). annars är de att få till att 1 av lnb:na (thor?) ligger 0gradigt på axeln.. så man kör 1 av huvena primärt.. men de blir inte 100% jämfört med 1 lnb. jag har skrivit om de förut nånstans här eller på annat forum. kanske har jag skrivit lite om hur jag konfigat. orkar inte rabbla igen för minns inte ens hur. men de e bara att lägga till att motorn går på lnbA och sätter t.ex nästa satelit på B som inte har rätt att styra motorn. de är alltså avancerade inställningar på satelit configen som gäller.
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  5. #5
    Tack gump. fick tag på en vän i stan som hade en dm800 med motor men nu har jag problemet att han inte vill flytta sig mer åt väster typ thor. vet inte om det är en spär med mjukvaran att han låser typ sirius som sist.

  6. #6
    ja just kör med stab hh-120 riktad mott astra 19.E

  7. #7
    kör du avancerade inställningar så finns de en del att titta på. testa usals-läge.. växla till thor och se till att den sateliten är kopplad till motorstyrningen. jag kommer inte ihåg hur de ser ut riktigt och vad man bör göra för inställningar. annars får du testa att stega dig fram och spara positionen för thor. sen kan man väl få motorn att räkna ut positionerna på ett till sätt oxå. vilket jag aldrig provat. men jag kör oxå Stab HH-120 med usals-styrningen. å sist funka de kanon mellan astra och thor.

    inte mycket jag kan hjälpa dig med. kör dessutom min dm800 utan styrningen och funkar inte alls bra nu. p.g.a fuckad image..
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

  8. #8
    Är det någon som kan visa hur man gör en step by step med diseqc 1,2 på nabilosta enigma 2 v0,10
    skulle vara väldigt tacksam för det.

Liknande ämnen

  1. Dm800 + Motor = Problem
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 18:27
  2. motor inställningar?
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:20
  3. DB 500S+MOTOR
    Av viasatviasat i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 22:43
  4. MOTOR ELLER lnb:S
    Av chains i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-09-21, 10:23
  5. Motor
    Av Salami i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-27, 17:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss