God morgon!
ett problem som resulterat i en fråga..
Jag arbetar på en båt nere i medlehavet som IT Engineer, Vi har konstant gäster ombord från världen alla hörn vilket många gånger är jobbigt för mig då det kommer till TV biten och får byta decodrar och kort abbonemang hela tiden för att passa deras önskemål.. Som igår tex.. får en förfrågan på Arabiska kanaler.. Hotbird 13E Art channels.. vilket resulterar i att jag behöver köpa 18 nya decodrar, Viaaccess CAM cards och (lagliga) abbonemang igen för att kunna tillfredställa deras tv tittande under deras tid ombord.
VAd det också innebär är att var gång jag får en ny för fråga får jag riva ut alla befintliga decodrar ur racket och installera nya för dom ibland 2 dagarna som gästerna är ombord.. inte alltid så roligt (läs aldrig roligt...)
Vi har offtast gäster från Ryssland, Arabien och England (Sky).. men vill gärna se att den stödjer för om vi skulle åka över till Staterna eller Asien tex..
Vad jag är ute efter är en mottagare som jag kan använda till alla typer av kort och abbonemang, Är inte ute efter något "kostnadsfria" lösningar.. bara en lösning där jag inte behöver byta box stup i kvarten.. Är Dreambox 800 svaret på mina böner ? eller hade jag klarat mig med en 100?
Tusen tack i förväg.
/Tim