Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kanaler på en viss frekvens hackar

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger

    Kanaler på en viss frekvens hackar

    Tjenna!

    Har lite problem med några dm500-c kopior jag köpt som några polare ska få ordning på men hos vissa så hackar bilden på just de kanalerna som ligger på frekvensen 408000 av någon anledning. Och detta är bara hos vissa o hos vissa funkar dte hur bra som helst med boxen. Har testat med antennförstärkare och guldkabel, men inget hjälper så det blir perfekt. Någon som har några m er tips vad man kan göra o vad felet kan vara. De kanalerna funkar bra i det uttaget i väggen om man har en orginalbox med de kanalerna.

  2. #2
    Kolla om det slutar när du kopplar ur/flyttar din dect telefon

  3. #3
    skicka tillbaka och reklamera. eller hämta basebollträtt å nita killen i gränden som sålde dom..

    om inget dera funkar. lär man sig av sina misstag.

    eller så kanske dom inte va nya. vad vet jag..

    du kan få ett tips iaf. har du testat ta en adapter från en av boxarna som funkar riktigt och testa på en av de som inte funkar ? gör de. adaptern kan va för dålig. gäller faktiskt både orginal som kopia..

    edit:

    2 tips till..

    lägg in imagen igen. denna gången med dreamup och nollmodem kabel. då har man minimerat risken för att imagen fuckat under flashingen.

    2. jag anser att PLI (senaste image Pli jade3 Maxvar) är helt outstanding den bästa image som man kan köra på dm500.. men folk tycker olika. PLI = turbo på min dm500-s =)
    Dreambox 800HD PVR flash: - LT5 SP6 - USB barry allen: n/a
    Dreambox 7020Si PLi® Jade Final
    Dreambox 500-S PLi® Jade MaxVAR
    Samsung 9500 VIA CI -EMU
    MP3.5 Usb firmware 4.2
    stab- HH120 usals

Liknande ämnen

  1. vad har SVT HD för frekvens?
    Av heeya i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-28, 18:55
  2. Frekvens
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 14:34
  3. [LÖST] frekvens
    Av drbig i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-11, 22:29
  4. [LÖST] Tv Program, Sat frekvens mm
    Av SatKey i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 22:51

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss