Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Samsung dcb-b270z och Smart Wi

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Danne00 Visa inlägg
    Ok.. Men var ska man koppla in den adaptern, finns ju ingenstans på kortet. Ska den lödas på kortet?
    Var och hur mycket kostar den? Det borde väl gå med vilken 5volts adapter som helst antar jag.?
    Hej, ja, fast denna adapter är ett "dummy" kort som man stoppar in i kortplatsen på digitalboxen, sen in med en 9 voltsadapter till denna, sen stoppar man det trådlösa klientkortet in i själva adaptern... vilket gör att strömmatningen tas från strömadapterkortet medans själva signalen skickas igenom och går in i boxen... knepigt va? :errf: (kort i kort)

  2. #12
    Hehe ja boxen kommer och se ut som nått från framtiden. Hittade en bild på adaptern som du pratar om och den va ju inte billig heller. Man skulle kunna köpa andra boxar för samma pris nästan. Konstigt att de som säljer cspro-64 inte själva vet ens varför det inte har fungerat med mina boxar.

    * Samsung dcb-b270z + cspro-64 fungerar ej såvida man inte köper adapter för ungefär 400kr till varje klient.

  3. #13
    Kan någon vara snäll och tipsa om var man köpa ett strömadapterkort?
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

  4. #14
    Är inne på att skaffa en cardsplitter så jag har surfat runt lite.
    Många av frågorna ovan kan man hitta svaret till på:
    www.tradlost.se/faq/category/2/cardsplitter-tr%E5dloes.html
    Dom säljer inte master och slavar längre men strömmatningskort finns för 129:-
    Annars har www.teknikimporten.no/Cardsplitter.html alla prylarna.
    Jag mailade och frågade varför deras strömmatningskort var så dyrt, 399:- enligt hemsidan.
    Fick svaret att dom visste att dom var dyra men att dom inte kunde få tag i dom billigare. Dock var priset fel för det skulle vara 299:-.
    Prylarna finns också till fantastiska priser www.cardsplitter.com, länk vidare till splitter.cc
    Denna sidan tycker jag ser lite lurig ut. Ingen "riktig" butik men som sagt fantastiska priser. Provade maila lite frågor till dom för att se om det fanns någon bakom och fick snabbt svar.
    Har någon handlat här?
    Är det seriöst?
    Paket med 5 st master + 15 st slavar + antenner för 2743 kr!
    Strömmatningskort 66 kr!
    Väldigt billigt men enligt mailkontakten så skall det stämma.
    Någon som provat handla här eller hört något.
    Man kanske skulle ta och prova att handla en antenn.
    Det blir inte mer än 77 kr med frakt och den smällen kan man ju ta om det nu skulle vara en bluff.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Jag köpte mitt strömadapterkort på cardsplitter.se (inte cardsplitter.com) för 395 kr, det levererades utan problem, dock fungerade det inte med min cardsplitter... svårt att felsöka dock eftersom jag har comhem och splittern är parad för boxer från början... så jag vet inte om det är fel på mig, fel på splittern, fel på klientkorten eller fel på strömmadaptern, det är som svårt att veta om man gör nåt rätt då man bara har en röd och en grön diod som blinkar och lyser i olika sekvenser beroende på vad man pysslar med. Kortfel eller felaktigt kort är det som kommer upp hos mig iaf. Har testat med en Samsung dcb-b270z samt med en CA modul från dilog och en CA modul från ASTON till ett tvkort till datorn, samma meddelande på alla försök. Har gett upp det där, ska jag kortdela ska jag göra det med en SmartWi tror jag. Har fått för mig att det fungerar bättre. Grejjorna från cardsplitter.se andas lite hemmapul, så strömmatarkortet var ganska "sönderlött", flussmedelsprätt på kortet och väldigt heta lödningar, nästan så lödpunkterna farit, så jag vet inte. Det kan ju vara så att strömmatarkortet inte funkar, finns inga indikeringar på det kortet heller så man vet som inte.

  6. #16
    Tack för tipsen ppskane och MrBlue.
    DM800HD - Gemini 4.50 | DM600C Gemini 4.60 |Humax CXHD-5000C | Samsung DCB-P770Z

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 15:08
  2. D-Smart 42*Turksat
    Av nazzoo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 11:52
  3. Smart cards
    Av fidde7777 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 15:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss