Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ny ComHem "On-Demand" tjänst

  1. #1

    Ny ComHem "On-Demand" tjänst

    ComHem har lanserat en ny On-Demand tjänst, där du beställer deras Motorola VIP1920 box istället för Humax eller Samsung. Denna tjänsten finns vid skrivande stund tillgänglig i Skåne, men är under uppbyggnad och skall enligt ComHem lanseras i Stockholmsområdet i december.

    Om jag förstår detta rätt, är VIP1920 boxen en ren IP Set-Top box, dvs ComHem lanserar alltså TV via IP på deras egna nät, vilket är mycket intressant i mina ögon...

    Finns det någon här som provat detta och kan ge input på hur detta fungerar annat än det som står på ComHems hemsida? Jag bor inte i Skåne och kan därför inte testa detta, men det är säkert fler än jag som är nyfiken på detta.

    Mer info...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Boxen är en pairad HD-box - man tar alltså emot kanaler precis "som vanligt", men man kan även streama TV-kanaler.

    Det finns en tråd på minhembio som behandlar tjänsten, främst befolkad av människor från Linköping där den lanserades i våras.

  3. #3
    Tack Mango! Boxen är alltså en hybrid DVB-C + IPTV (set-top) box... Antar att de kör on-demand tjänsterna över IP (på deras egna nät) samt ordinarie utbud genom samma kabel.

    Skönt att snart få slippa tablå-TV utan enbart få välja vad man vill se...

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 20:34
  2. [LÖST] Skillnad mellan "Comhem Slipstream" och "Com
    Av santiago_99 i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-10-23, 17:08
  3. Comhem boxar!!Malmö""""
    Av musse64 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss