Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: DM800HD hittar knappt några kanaler

  1. #11
    Har nu fått rett ut var problemet ligger, dock ej funnit en lösning. Läste in alla kanaler hos en kompis och tog hem boxen igen.

    Fick helt plötsligt perfekt bild på thor och gick mycket bra att byta kanal inom thor 78% styrka och 99% kvalitet (samma som på DM500:n). Dock så funka inga sirius längre, dem står på 0% styrka och 99% kvalitet. Helt plötsligt gick sirius igång och inga thor fungerade längre.

    Kör som sagt Diseqc A-B-C-D men varesej man står på en thor kanal eller en sirius står det i infon DVB-S och a lnb:n markerad. Detta verkar mycket konstigt då det är thor som sitter på den och sirius är de enda som funkar.

    Vad jag förstår så ligger problemet att boxen inte kan förmå switchen att byta satellit. Har ändå köpt en ny biltema switch, den för 99kr.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Prova att byta till Biltemas 24-067 för 149:- Det är den "gamla beprövade" modellen. Den nya för 99:- är jag osäker på om den funkar med Dreambox.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Har också problem med "tuning misslyckades" på min nya 800 (klon). Verkar som dessa är mycket känsligare för val av diseq än exempelvis 600. Har 2 st 600-boxar som jag aldrig haft problem med. Har inte rört varken parabol eller switchar sedan första installationen för 3 år sedan.

    Ska prova med en Biltema-switch och se om det hjälper.

  4. #14
    razorx
    Gäst
    Dm800 har haft stora problem med rev:j tunern kolla den först.

  5. #15
    Sitter den tunern även i kopiorna?

  6. #16
    razorx
    Gäst
    Är inget ovanligt att den tunern sitter i boxarna. Finns lite moddar att pröva men ett säkert kort är att köpa en orginal.

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 18:13
  2. saknar några kanaler!
    Av lacrits68 i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 11:53
  3. [LÖST] Får inte in några kanaler...
    Av arthur i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-13, 00:09
  4. Får inte in några kanaler...
    Av arthur i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-12, 08:00
  5. Några andra kanaler!
    Av Snouser i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 21:14

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss