Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Newcs/Newcamd - Pc till Pc

  1. #1

    Newcs/Newcamd - Pc till Pc

    Hej.
    Jag blir inte riktigt klok och känner att jag tagit mig vatten över huvudet. Det hela började med att jag kom över ett PCI dvb-t kort billigt (hauppauge wintv nova-t 500). Då min stationära dator inte har någon pci ingång (ion asrock 330) så bestämde jag mig för att sätta upp en server och trycka in kortet där och sen försöka se det via något på min stationära. Det går inget vidare. Är det möjligt? Har en phoenix läsare inkopplad i phoenix mode också.

    Skulle uppskatta hjälp eller eventuella klarfikationer

    Tackar för ett bra forum

    Edit; servern kör ubuntu 9.10, min stationära dator kör just nu win7 men min laptop kör ubuntu 9.10.. Om det går att se via någon av dom så vore det grymt

  2. #2
    Känns som om någon kan svaret !

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det går nog att göra med Myth-TV för Linux. Kolla lite i HTPC-arean i forumet.
    Myth-TV är stort och komplext, men gör precis det du vill. Man kan sätta upp en backend server med TV-kortet i och sedan kan man ha frontend klienter som man använder för att titta på kanalerna.
    Tyvärr har jag inte själv haft tid att riktigt tränga in i Myth-TV.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Mythtv rockar och fungerar mycket bra med en dator som backend där man har tv-kort och en frontend som spelar upp

    Testa detta forum: http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=118

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss