Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Orginalkort ett måste för att göra AU?

  1. #1

    Orginalkort ett måste för att göra AU?

    Är orginalkort ett måste för att göra AU?

    Kan man läsa av ett orginalkort och använda det flera ggr till flera AU?

    mvh

  2. #2
    Nja de är ett måste med mk nycklar! Och de får du av ett orginalkort, och med dom nycklarna kan du göra nur många kort du vill

    //Stimo

  3. #3
    DeadZed
    Gäst
    Nej det är inte ett måste.
    Det gäller bara att ha managementnycklar + sa/ppua/ua för att få det att funka.
    Det kan man få på många sätt.
    ...antingen genom extrahera det från originalkort som nämnt.
    ...eller hitta på internet.
    ...eller bruteforca egna nycklar.

    /DZ

  4. #4
    Allrajt! .. Men hur gör man för att brutforca egna nycklar? När man bruteforcar tex ett lösenord så testar man ju hela tiden mot tex inloggningen. Om man ska bruteforca fram ett par nycklar måste man då typ generera nya nycklar, bränna dom å testa? Då tar det ju lite tid... :? Eller finns det något smart sätt man kan göra det på?

    /ex

  5. #5
    Gäst
    Ja det finns ett smart sätt att göra det på.

    Logga hela EMM strömmen för en opkey. Med opkeyn given testas mkey för mkey tills en hittas som passar en av de loggade EMM.erna, då ges mkey plus UA/PPUA. Det finns det ett antal listiga trick som reducerar sökrymden och accelerera letandet och gör det praktiskt möjligt. Metoden har använts sedan år tillbaks av sathackers.

    /Spock

  6. #6
    du hittar lite loggar för ändamålet här :arrow: http://vialogger.da.ru/
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  7. #7
    Det finns ju ett sätt till att få nycklar.
    Jag börjar nog bli lite tjötig men börja sökningen efter via2 på http://www.ucs2000.com/ så får du ju mer du söker tillgång till nycklar till olika leveratörer.


    De som har skrivit i denna sträng i forumet vet nog om detta men kanske inte alla som är inne och läser så helst inga "dumma" :roll: kommentarer.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

  8. #8

    Ok.. .

    Tack för svaren! Ska testa mig fram lite! Återkommer!

    När det gäller ucs2000 så kollade jag in där och drog igång en sökning. Jag kan alltså använda de nycklar som jag hittar där (OM jag hittar någon.. :wink: ) ? Men hur är det med trust systemet som finns där.. Man får ju hålla på ett bra tag för att komma upp i en "bra" nivå. Vad får man då? Läste att man kan dela nycklar osv. Men att man ändå bestämmer själv om man vill dela. Delas det några nycklar då? Dvs är det en garanti att man får något om man anstränger sig?

    /ex

  9. #9
    när du sökt lite areor och kanske delat ut nån mk nyckel så kan du komma åt nycklar som finns på mk sharing och dom kan du änvända för att få au på ticket. fast du måste upp i trust 10 innan du hittar nåt som funkar tror jag.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 06:15
  2. Måste man ha ett orginalkort???
    Av Zidan_junior i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-05, 10:07
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 16:07
  4. Måste man ha ett orginalkort?
    Av nicko1 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 15:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss