Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Conax - Canal digital - DM7025

  1. #1

    Question Conax - Canal digital - DM7025

    Hej,

    Har en DM7025 med dubbla tuners som jag haft i Gothnets nät sen 1,5 år. Har nu stoppat i en conaxmodul och CanalDigitalkort och hittat dom drygt 150 kanalerna. Tyvärr lyckas jag inte längre spela in en kanal samtidigt som jag tittar på en annan. Det blir endera en svart inspelning eller svart i rutan. Är det någon som vet hur jag får dreamboxen att dela kortet mellan dom båda tuners.

    Tacksam för svar,
    Anders

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tror inte att det går att dela ett kort som sitter i en CA-modul. Kanske större chans att lyckas om du kör kortet i den inbyggda kortläsaren?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    OK. Jag antar att man då behöver installera något för att kunna använda den inbyggda kortläsaren (det funkar inte rätt av). Tacksam för hjälp. Jag är inte någon expert.

    /Anders

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du säger att du haft boxen i ett och ett halvt år. Hur har du kört innan då? Eller har du bara tittat på frikanaler utan kort i ett och ett halvt år?

    Det vanligaste för att kunna använda den inbyggda kortläsaren är att man installerar NewCS + NewCS config samt mgcamd + mgcamd config. Detta gör du från menyerna i boxen. Du måste ha flashat boxen med en image som innehåller emu:s för att kunna göra detta, t.ex. Gemini. Den image som var original i boxen innehåller inga emu:s ifall det är den du kör med.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Ja, det är riktigt, jag har bara kört mot frikanaler. Jag har nu läst guiden för hur man flashar mha dreamup, men jag går tyvärr bet. Har testat både med nollmodemkabel och med nätverkskabel, men dreamup får aldrig kontakt med boxen. Jag bryter strömmen, startar dreamup, väljer min serieport (alt ip-adress) och klickar connect, men dreamups status ändras aldrig från "connection prepared".
    Testade också att telneta till boxen. Det går fint om man väljer boxens ip-adress (via nätverkskabel), men inte via COM1 eller COM2 när nollmodemkabeln är kopplad.

    Inser att det är ett helt annat problem jag fick på halsen och försöker lösa än det ursprungliga. Några goda tips? Kan man flasha via telnet trots att gemini-imagen har extension imf?

    Mvh,
    Anders

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag använder inte varken DM7025 eller ComHem själv så jag kan inte ge dig några detaljerade anvisningar hur man gör. Kan bara ge generella råd.

    Vanligaste orsaken när inte DreamUp fungerar brukar vara att man inte har en riktig nollmodem-kabel. Kan också vara att man inte anger rätt serieport. Det kan också vara värt att prova en nyare eller äldre version av DreamUp.

    Hoppas någon som har en 7025 kan ge dig mer exakta råd.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Om du inte får till det med flashningen så ställ frågan i dreamboxavdelningen istället, inte alla som läser här.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  8. #8
    Tack för tipsen atomized. Man kan inte lite på Clas Ohlson. Nollmodemkabeln var en vanlig seriekabel. 1 timme med urusel lödning löste problemet. Har nu flashat på enigma och laddat ner cccam samt mgcamd så var det ursprungliga problemet löst också.

    Som sagt, stort tack för tipsen.

Liknande ämnen

  1. Cryptoguard Dm7025 canal digital mm.
    Av Vrakdykarn i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-12-19, 17:40
  2. Nokia 9802 S + Canal Digital = Conax Cam ??????
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 13:57
  3. canal digital hyr box analog eller digital?
    Av reecord i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:37
  4. Winexplorer and orginal canal digital conax-card
    Av faaraot i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-07, 20:03
  5. [LÖST] Canal Digital via SOL - Sweden On Line (Conax)
    Av killen27 i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 19:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss