Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Tappar blid vid dåligt väder

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sleddog Visa inlägg
    Jag har en exakt likadan parabol som dig, du måste skjuta ihop huvudena maximalt mot varandra, graderingen på distansen mellan huvudena stämmer inte...

    Min far har en exakt likadan óch bor norr om dig och han får hyfsad signal på både Thor och Sirius så antingen är det fel på dina grejor eller så duger du inte till att justera in parabolen korrekt :errf:
    Gjorde som du sa och sköt ihop huvudena max och sket i gradskivan. Nu fungerar Sirius oxå! Om än lite sämre signal än vad thor har, men ändå helt okej.

    Tack för hjälpen!

  2. #22
    Jag brukar göra så att jag justerar efter thor huvudet till det blir så bra det kan bli, sedan justarerar jag sirius huvudet tills det blir så bra det kan bli där också. sedan om det iaf diffar lite mellan huvudena så justerar jag parabolen för att få snr så lika som möjligt. Det kan hjälpa att skjuta huvudet fram eller bakåt samt "luta/vrida" några ° i hållaren.
    VU+

Liknande ämnen

  1. Dåligt ljud på analoga Kanal 1
    Av toks i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 23:32
  2. Dåligt tryck i basen (Billjud)
    Av bjornsson i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 12:42
  3. Väder hjälp
    Av storfors i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-07-17, 10:50
  4. Dåligt ljudvolym Nokia 112T
    Av Pasi68 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 12:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss