Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 500c med comhem

  1. #1

    500c med comhem

    Har en db500c med Comhem.

    Jag har basutbudet från Comhem dvs. tv1,tv2, kanal3, tv4 etc. Till mitt "problem" är att jag endast får igång tv1,tv2,tv4 och kanal 6 men inte tv3 och kanal 5. Får in dom när jag söker fram kanaler men ingen bild.

    Jag har försökt och läsa mig till men hittar inget svar. Utan box inkopplad fungerar tv3,kanal5,mtv etc. men vill gärna ha boxen inkopplad.

    Hade boxen tidigare med ett par polare som delade på kanaler men dom har flyttat! Vill gärna kunna använda den till något annat :thumbup:

  2. #2
    JJay
    Gäst
    Installera newcs och cccam eller mgcamd om du nu har basutbudet kommer du att kunna se dem, dem du ser idag är bara dem som är fria antar jag, dvs ditt kort används inte

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Har du ett programkort?

    Du måste ha ett programkort för att kunna se det digitala basutbudet.
    Däremot kan du se tv3 och tv5 om du kör via det analoga nätet..

    Chippet nedåt, starta mgcamd/newcs i blue-panel så ska du kunna se tv3/tv5...

    /Jhunden

  4. #4
    Jag har inte kort idag som gör så att jag kan se tv3 eller kanal5 utan det ingår i mitt basutbud. Låter nästan som det är kört att kunna se dom kanalerna via min box?

  5. #5
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Japp TV3 och Kanal 5 ingår säkert i ditt analoga basutbud, för att se kanalerna digitalt via din DM500 krävs det troligtvis ett programkort och ett abonnemang...

    Ring Com Hem och fråga...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  6. #6
    Borde nästan ha förstått att det var så :whistle:

    Jag får helt enkelt leta fram några "kompisar" som har dreambox, vart jag nu hittar dom :thumbup:

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    Precis som bpl säger så måste du ha ett programkort. Min tjej har samma strul. Hon kan se allt via det analoga utbudet. Men kopplar hon på sin digitalbox får hon enbart in SVT-kanalerna, TV4 och TV6.
    Köp c*mhem's digitalabb. istället :-)

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500c Comhem, passar inte?
    Av Timtastic i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-05, 22:41
  2. comhem, 500c och undertexter
    Av aakerlind i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 05:25
  3. dm 500c
    Av pilsner i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-10, 21:39
  4. 500c
    Av Dywre i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-26, 16:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss