Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Hur får jag in newcamd.list i en DM800C ?

  1. #1

    Hur får jag in newcamd.list i en DM800C ?

    Hejsan,
    Först och främst vill jag skriva att jag är en nybörjare och har tyvärr inte så mycket koll på hur det här fungerar. Därav kan mina frågor verka lite korkade eller ofullständiga, hoppas dock att ni kan hjälpa mig på traven.

    Har fått min DM800C flashad samt har det installerats mgcamd i den. Dock får jag inte tillgång till några kanaler (förutom de fria) då newcamd.list inte är installerad i boxen.

    Hur/vart skall jag sätta in newcamd.list? Skulle vara mer än tacksam om någon kunde hjälpa mig steg för steg med hur jag lyckas lösa denna gåta. (vilka program krävs, hur kopplar jag upp mig, vart skriver jag etc.

    Fick även reda på att jag måste fixa något med EGP, vad är detta och hur gör jag det?

    Någon som har en steg för steg guide för en DM800C

    Vänligen
    Micheliniz

  2. #2
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micheliniz Visa inlägg
    Hejsan,
    Först och främst vill jag skriva att jag är en nybörjare och har tyvärr inte så mycket koll på hur det här fungerar. Därav kan mina frågor verka lite korkade eller ofullständiga, hoppas dock att ni kan hjälpa mig på traven.

    Har fått min DM800C flashad samt har det installerats mgcamd i den. Dock får jag inte tillgång till några kanaler (förutom de fria) då newcamd.list inte är installerad i boxen.

    Hur/vart skall jag sätta in newcamd.list? Skulle vara mer än tacksam om någon kunde hjälpa mig steg för steg med hur jag lyckas lösa denna gåta. (vilka program krävs, hur kopplar jag upp mig, vart skriver jag etc.

    Fick även reda på att jag måste fixa något med EGP, vad är detta och hur gör jag det?

    Någon som har en steg för steg guide för en DM800C

    Vänligen
    Micheliniz
    Om du installerat både mgcamd och mgcamd config via blue panel så finner du din newcamd.list i /usr/keys/

    Det enda som skiljer din DM800 från en satellitversion är tunern, allt du vill veta finns i forumet så testa att använda sökfunktionen.

  3. #3
    Hej,
    har försökt leta på forumet men hittar ingen manual därav min fråga. Hoppas att någon kan hjälpa mig på traven.

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Om du har din newcamd.list fil på din dator skickar du över filen till /usr/keys/ med en FTP klient typ. FlashFXP...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Logga annars på via telnet och gå till mappen /usr/keys/ och kör följande kommando:
    touch newcamd.list

    Sen är det bara att editera den med rätt info
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  6. #6
    Hej,
    jag laddade hem dcc v.2.95 och försöker logga in via telnet men det går inte. Har rätt ipadress men får följande felmeddelande:

    Telnet Connected
    FTP Connected

    Bootmanager: not found.
    Telnet Disconnected
    Telnet login incorrect!

    Hur går jag tillväga?

  7. #7
    Hej,
    jag laddade hem FlashFXP men kan tyvärr inte logga in i boxen. Jag har rätt ipadress men det står att lösenordet är fel.

    använd: root
    lösenord: dreambox

    Är inte detta standar login eller?

  8. #8
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av micheliniz Visa inlägg
    Hej,
    jag laddade hem FlashFXP men kan tyvärr inte logga in i boxen. Jag har rätt ipadress men det står att lösenordet är fel.

    använd: root
    lösenord: dreambox

    Är inte detta standar login eller?
    japp, men jag har för mig att vissa images nollar lösenordet, testa att logga in med telnet så ser du ju om du får en lösenordsfråga?

    Får du inte det så skriver du bara kommandot passwd och anger ett nytt lösenord, root är alltid user dock.

    Ladda ner putty som telnetklient om du nu inte redan kör linux.

  9. #9
    razorx
    Gäst
    Varför ska du in och ändra där? Det luktar cs utanför hemmet långa vägar om dina inlägg. Om du nu har ett programkort så ska kanalerna hoppa igång av sig själv efter du instalerat newcs/mgcamd + configs.

  10. #10
    Spidde
    Gäst
    Kan ju vara så att han har 2 boxar i hemmet och kortet i den andra boxen!?

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 13:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss