Jag har ett canal digitalkort där jag alltid haft säsongskortet + canal+ kanalerna och det har fungerat i flera år. Jag kör 1 st Dreambox 500S samt 1st 500HD och en Windowsserver med 2 st phoenix läsare och newcs 1.50.
Det ena kortet kör Viasat och det andra canal digita men nu till problemet.

Jag kan inte se de nya kanalerna canal+ Fotboll, Hockey & Sport 3 (eller omdet var extra). Jag har ringt Canal Digital och de kanalerna finns på mitt kort och de har även "skickat en signal till kortet".
Användarna har båda AU i NewCS config för det fungerar annars tex när man inte haft på det vid omkodning så får man låta den stå på en kanal ett tag så kommer det sen så jag vet att AU fungerar.

Problemet som jag ser det är att när jag sätter på tex Canal+ Hockey så får jag inte "Vardagsrum <NOT OK>" som man alltid annars får när man inte har kanalen i sitt abonnemang. Ibland om jag kör 3-4st Restart på Mgcamd (1.35a)
Så får jag 3-4 st "Vardagsrum <NOT OK>" och sen slutar den communicera.
Byter jag till en kanal som fungerar tex Canal+ First så får jag direkt <OK>.
Jag har även testat att låta den stå på en kanal på samma transponder (enligt kingsofsat) Canal+ First en hel natt utan resultat.

Det som är så skumt är att det är EXAKT samma sak med TV10 på viasatkortet. Vill ni att jag postar configs eller liknande? Jag kan inte direkt se vad för fel jag gör eftersom AU alltid fungerar annars förutom vid de här 3 kanalerna?!