Hej!
Har en dm800. Allt funkade frid och fröjd i början. Alla HD kanaler snurrade på fint ifrån Canal Digital. Efter ett tag så började det komma upp Tuning misslyckades när jag startade boxen och försökte kolla på någon HD kanal. I början räckte det bara med att gå till canal+ film HD så hoppade bilden igång och så fungerade alla HD kanaler. Tyvärr har det bara blivit värre och värre senaste dagarna. Och idag verkar det inte hoppa igång på Canal+ Film HD ens.

Har googlat runt en hel del och det verkar finnas många med samma problem som mig men inte speciellt många lösningar.

Boxen är kopplad direkt till lnb så ingen switch eller motor eller så. Signalstyrkan när bilden väl hoppat igång ligger på runt 85%snr så parabolen verkar rätt inställd.

Idag provade jag att uppdatera firmware till GP 5,1 samt att jag laddade ner en ny satelite.xml och la in. Men nu hittar han inte ens HD kanalerna när jag gör en kanalsökning.

Tunern är konfigurerad som enkel och inställd på thor 0,8w. Men jag hittar en annan kanal, Duna 1 HD och den fungerar utan några problem alls? Inga tuning misslyckades på den alls?

Någon som har några tips? Och snälla inga , är det en klon? Man får vad man betalar för! Jag söker tips och lösningar. Är det tunern som är trasig, ja då köper jag en ny tuner. Undrar mest så jag inte gjort något fel.