Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Lite kanal problem

  1. #1
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger

    Lite kanal problem

    Hej

    Har försökt hjälpa min bror med ny box, flascha etc.
    inga problem med det igentligen MEN när det kom till kanal listan blir det lite problem.

    använde dreamboxedit och tog listan från min 7020s och lade på hans 600s och det gick ju bra, tills jag kom hem till han och inga kanaler fungerar trots ny sökning etc. fick lägga in alla på nytt ifrån "alla program" och göra om hela listan mer eller mndre manuellt. varför?

    är det så att för att min 7020 visar "gamla" sat position i form av 1.0 W och 5.0E och 600an visar 0,8W och 4.8E???

    för att testa flaschade jag om min 500s på samma sätt och samma lista, åkte till en kompis för att prova och NEJ inga kanaler fungerade där heller! måste ny sökning göras var gång? har för mig, men är inte säker att man inte har behövt göra detta tidigare, men som sagt,det är nog 1-2 års sedan jag gjorde det så................ använder senaste gemeni 4.7 på 500

    Jag har väl gjort nån liten miss, men kommer inte på vad????

  2. #2
    använder inte 7020 newenigma2 och dem andra enigma bara ?
    kanske blir nån krock där..

  3. #3
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Ja just det så är det nog.
    Men jag provade också att ställa i ordning en box så allt fungerade men fick samma resultat hos en kompis, ska jag behöva göra ny sökning varje gång man kopplar upp mot ny parabol?

Liknande ämnen

  1. DM 600 kanal problem
    Av FCIK i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-20, 16:44
  2. Kanal problem.
    Av basic i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 18:14
  3. Lite problem här va?
    Av satgoze i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 18:31
  4. sorry lite repetion m-II problem
    Av brasse i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 14:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss