Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: en data fråga

  1. #1

    en data fråga

    Har 2st datorer igång men när jag kollar uppkopplings-hastigeten på http://www.kommunicera.umea.se/default.asp så kommer den ena datorn upp i 450 kbit/s och den andra bara runt 60 kbit/s vad kan det bero på? Har testat att byta plats på nätverkskortet men ingen skillnad.
    Har ni några bra råd / Lasse



    ps jag har en router Netgear RP614 i mellan

  2. #2
    Hur är du uppkopplad till nätet? Står den ena maskinen som gateway? Vad har du för uppkoppling?

  3. #3

    2st

    det är kabel av märke C-sam. Tar bara och flyttar på kabeln till den andra datorn då blir farten mycket högre runt 450 på den andra så är det bara 60kbit/s har provat att byta plats på kortet men den snabba förblir snabb den långsamma är fortfarande långsam

    tack för all hjälp man får här / Lasse

  4. #4
    Hmm.. Då ska vi se om jag har koll på läget.. Du har alltså någon form av fast anslutning? Vad är det för leverantör? Eller sitter du på ett LAN?

    När du säger kabeln.. Är det en kabel från väggen eller från en switch eller från en router? Du har 2 separata maskiner och 2 separata ip? Går den ena maskinen ut via den andra? När du säger byta kabel, byter du då samma kabel på båda? Alltså tar du kabeln från den snabba maskinen och sätter in i den som gick långsamt, och sedan kabeln från den långsamma och sätter i den snabba? Och då blir det samma resultat? Dvs den som var snabb innan är fortfarande snabb? Om så är fallet är det iaf inte kabelproblem.

    Försöker förstå hur det ser ut.. Svårt att hjälpa annars! Dessutom är jag så trög så jag fattar ju segt oxå! :P

  5. #5

    det är bredband från

    http://www.c-sam.se/ Jag har ett modem sedan mellan sladden från antennutaget och datorn. Den kabeln som jag stoppar i nätverks kortet är det jag flyttar i mellan och kollar varför det är så stor skillnad ( ska skaffa en router sedan så jag kan surfa/ladda med båda samtidigt)
    kan inta fatta varför det är så stor skillnad : (


    har funkat bra men jag såg vilken skillnad det var mellan datorerna då börjar man ju leta vad felet kan vara . Har provat med nytt nätverks kort men inget positivt resultat.Kanske bara att tömma burken : (

    //Lasse Från deras sida

    Surfa via antennuttaget!
    Surfningen sker via antennuttaget med ett modem som vi lånar ut till er kostnadsfritt. Från fastigheten går signalerna vidare i samma anslutningskabel vari TV kanalerna når fastigheten. C-SAM:s fiberbaserade nät är förlagt i gator och trottoarer, till vår mottagningscentral i vilken datakanalerna routas vidare ut i världen via SOLIX:en.
    Tjänsten som erbjuds i ett antal olika hastigheter vilar på två olika modemplattformar med hög tillgänglighet och säkerhet som kännetecken.

Liknande ämnen

  1. DK Data Gmbh
    Av snugge i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-03-15, 22:15
  2. Bad marschal data
    Av Tonny11 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-08, 10:31
  3. Tv Via Data
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-17, 11:38
  4. data köp
    Av bajen i forum Övrigt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 19:13
  5. Conax.data
    Av VRBAS i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-04, 10:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss