Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dog min DM800?

  1. #1

    Dog min DM800?

    Jag har en DM800 (chinaclone).

    Körde med en polares lånade strömadapter fram tills igår då han behövde ha tillbaka den.
    Köpte en strömadapter på Kjell o Co som ger ut 12V och 5000mA (enligt många forum osv. ska boxen bara ta vad den behöver dvs. 3000mA)

    När jag kopplar in strömmen låter det som att boxen tjuter, ett vinande ljud. Jag kopplade ur den rätt fort, efter ca. 5 sekunder. Det luktar bränd elektronik om boxen nu. Inte överdrivet mycket, men lite.

    Fråga 1:
    Visst ska det väl fungera med en adapter som ger ut 12V samt 5000mA?

    Fråga 2:
    Tror ni att min box är helt körd nu? Ska prova med en originaladapter imorgon..

  2. #2
    Kolla att +/- ligger rätt ( stift respective ytterhölje ).

  3. #3
    Helt riktigt som du skriver. Den ström som anges på trafon är vad den max klarar av. Och som oddball skriver är det viktigt att kolla polariteten på universaladaptrar. Brukar gå att växla genom att vända en liten kontakt.

    Hur gick det sen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss