Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Budgetparabol

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Tror säkert de funkar utan problem. Fördelen jag tycker med 2 huvuden förutom att man bara behöver byta ett om något havererar är att du ofta kan finjustera lite på huvudenas position.

    Vet inte hur mycket decibellen på huvudena gör. Hade ett par gamla samsung med typ 0.7db. Köpte ett par titanium (0.1db) från ahlsell för 50:-. Vet inte om det gjorde någon skillnad.
    Senast redigerad av Storsnusaren den 2011-05-01 klockan 16:46.
    VU+

  2. #2
    Medlem truckiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    88
    Tackad
    2 gånger
    Jag är tveksam till att monoblocket fungerar på den parabolen, på grund av att armen mellan LNB och parabolskålen är kortare än på paraboler som har diameter 78cm....Ju närmare skålen, desto tätare måste lnb sitta varandra. Jag har egen erfarenhet av detta problemet...Dessa lnb är troligen anpassade till sk. nordenparaboler....

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss