Hej!

Vore tacksam om någon kunde ge mig ett tips gällande följande:

Har en klon DM800HD (parabol) som jag köpte som testmaskin för nåt år sedan. Skall köpa en riktig till hösten men det vore synd att inte få igång "klonen" igen och ha som extramaskin.

När jag flashade den för ett år sedan efter leverans så hittade den vid första uppstart ingen parabolmottagare, man kunde endast välja marksänt. "No satellite frontend found!!" stod det när man klickade sig in på satfinder exempelvis. Jag flashade om boxen och andra (eller tredje) gången fungerade det. Den har sedan dess fungerat utmärkt tills fläkten började skrika för nån vecka sedan. Plötsligt dog boxen också och det stod "error!! i displayen. Jag lyckades flasha om den igen med samma image (Open pli 2.01 76) och den startar som den skall men nu får jag samma felmeddelande som för ett år sedan. Har försökt flasha om den 11 gånger med samma resultat och jag har dessutom valt lite olika versioner för att utesluta att där felet ligger. Fläkten är numera urkopplad då jag läste att denna inte var helt nödvändig. Skall köpa en ny snart men vill få boxen att fungera först.

Vet någon möjligen vad som kan vara felet eller vad jag bör testa för att få igång den igen?