Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Måste man ha en Dreambox?

  1. #1

    Måste man ha en Dreambox?

    Jag har tänkt köpa en Dreambox 800HD SE men ser att dessa kostar en mindre förmögenhet, och läst på vissa forum att Vu+ ska vara bättre etc.

    Min fråga: Kan man få samma möjligheter, kanaler etc. med en Vu+?

    Vad är den stora skillnaden?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Du får de kanaler som du har tecknat ett abb på, varken mer eller mindre.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Tänkte mer om jag tecknat och har dreambox, och vill sharea till en sekondär TV i hushållet, måste denna då också ha en DB bara för att vi har det i vardagsrummet? Eller går det bra med en Vu+ tex.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    En Vu+ kan nog göra samma saker som en Dreambox (jag har ingen Vu+ själv så rätta mig om jag har fel). Om jag minns rätt så kör Vu+ Enigma2 precis som Dreambox.

    Den stora skillnaden är att så många fler användare kör Dreambox. Det gör att det finns ett större utbud med div. images och plugins m.m. till Dreambox. Samt att det är lättare att få hjälp och support vid ev. problem eftersom det är så många andra som kör samma box.

    Kör man ett mer "udda" märke som Vu+ får man vara beredd att satsa lite mer eget arbete. All information är inte lika lättillgänglig, och inte lika många kan svara på dina frågor. I grunden kan dock en Vu+ göra exakt samma saker som en Dreambox så är man lite envis och har bra tumme med Google och kan söka lite egna svar så ska det inte vara några större problem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mrmomeni Visa inlägg
    Tänkte mer om jag tecknat och har dreambox, och vill sharea till en sekondär TV i hushållet, måste denna då också ha en DB bara för att vi har det i vardagsrummet? Eller går det bra med en Vu+ tex.
    Det går fint att köra cs mellan en Vu+ och en Dreambox. Det går att köra cs mellan alla boxar som pratar samma protokoll, t.ex. newcamd som finns till de flesta boxar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    En vän till mig har köpt en Vu+ Duo och den funkar kanon, precis som en dreambox. Han är super nöjd. Det är kvalitetsboxar som är billigare än de dyra dreamboxarna.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det finns även andra fabrikat som inte är med här, t.ex. opticum med sin 403p som kostar under 1000 kr (original). Den kan i och för sig mer låst till att ta emot Canal Digitals utbud och inte Viasat. Jag köpte min i Prag och enligt affären skulle kortdelning (inom hushåll) fungera alldeles utmärkt MELLAN Opticumsmottagare. Han hade ingen erfarenhet av att använda Opticum med andra fabrikat.

    Huvudsakligen använder jag en mottagare från AZBOX. Den kostade lite under 3000 kr. Det ÄR en hel del pengar, men jag använder den till mycket. Den ersätter min CD-spelare. Jag har fört över alla CD och edladdade TV-program till hårddisk och spelar upp dem via AZBoxen.

    Oavsett vilken mackapär med nätverksuppkoppling du än köper kan du använda den till mycket mer än enbart digitalbox.för TVn

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss