Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Telia Smart (Thomson router/gateway) och deras IP-telefoni blockerar port 8080!

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger

    Telia Smart (Thomson router/gateway) och deras IP-telefoni blockerar bl.a port 8080!

    Har sedan någon månad tillbaka haft Telias ADSL bredband (30 Mbit/s) med Thomson Router/Gateway som de kallar Telia Smart. Allt var bra tills jag idag fick IP-telefoni (som jag beställt) som använder samma utrustning. Då telefonin aktiverades idag blockerades bl.a port 8080 m.fl i Telia Smart router/gateway iom att IP-telefonin troligtvis använder flera portar. Jag kan därmed inte komma åt min NewCs kortserver till o från mina Dreamboxar trots att allt står hemma i samma nät. Fick rådet från Telia support att ändra port adress på kortserver och Dreamboxar från 8080 till ex. 2227 eller någon annan lämplig portadress.

    Jag har ändrat till annan portadress i Newcs.xml filen på Ubuntu kortserver från 8080 till annan men hur ändrar man från 8080 till annan adress på mina två Dreamboxar? Kan man göra det via menyn på boxen eller hur gör man enklast och bäst? Jag kör Pli image på den ena boxen och den andra NewNigma. Någon annan som haft samma problem och som löst det? Tacksam för tips.
    Senast redigerad av perahl1 den 2012-02-21 klockan 11:49.

Liknande ämnen

  1. Canal digital och deras kort?
    Av Lacariuz i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 12:48
  2. Trådlös Gateway med inbyggt VDSL-modem
    Av ElFeo i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-09, 17:17
  3. "Viaccess slår ut och blockerar pirater"
    Av TheVaran i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 22:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss