Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kanalomläggning Linköping Men funkar Ej med cables.xml som som ni har lagt ut här

  1. #1

    Kanalomläggning Linköping Men funkar Ej med cables.xml som som ni har lagt ut här

    Funkar inte när jag lägger in cables.xml som jag laddar ner från denna sida. Har 500s la den under var/etc men fortfarande hög ber och låg snr..

    Någon?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Har du en 500s så har du en parabol och där har det inte gjorts någon kanalomläggning förutom på CD:s HD-kanaler och de ser du inte utan en HD-box.

    Har du däremot en 500c finns det flera trådar som behandlar detta. Kolla under comhem delen på forumet där finns info hur du söker in manuellt!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Om du har låg SNR och hög BER kommer du inte hitta kanaler oavsett vilken cables.xml du använder. Det har jag själv erfarit, testa att byta antennkabel mellan box och comhem-uttag eller åtminstone rycka lite i den och se om du kan lyckas få bättre signalstyrka. Detta gäller då bara, som LumberJack nämnde, om du har en kabelbox, dvs. 500c (inte 500s som du skrev)

  4. #4
    Kan tillägga att cables.xml som ligger på sajten fungerade utmärkt för mig så felet måste ligga någon annanstans.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    Jag hade stora problem med högt ber värde och dålig bild. Började såklart felsöka i fel ände pga. Snålhet. Köpte dock en triptronic antennkabel och blev av med problemen. Ber står numera stadigt på 0.

Liknande ämnen

  1. cables.xml i DM600C med Gemini 4.7
    Av matkoh i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 09:06
  2. kanalomläggning - end of cardsharing?
    Av läskkungen i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 18:45
  3. Cables.xml
    Av tjohoo i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-23, 05:03
  4. Byta cables.xml
    Av MatsOmaniac i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 13:58
  5. Frölunda - Linköping på SIRIUS
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 19:09

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss