Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hittar inte Thor men Astra, Hotbird och Eurobird.

  1. #1

    Hittar inte Thor men Astra, Hotbird och Eurobird.

    Hejsan.

    Jag ska försöka kortfatta mig enkelt.

    Jag har skaffat en Dreambox 800HD och nordenpaketet från Kjell O Comp.

    Jag har hittat Astra 4.8 men Thor 0.8 hittar jag inte!

    Jag har 100% på Astra men 0 på Thor, har aldrig ens sett ett tecken från den.
    Det är bara ena huvudet som tar mot signaler, det högra sett framifrån.
    Så då tog jag och köpte en parabol från Biltema och satte den andra huvudet i den, men jag hittar fortfarande inte Thor...

    På det huvudet som sitter kvar från nordenpaketet så får jag in 100% på Astra, men jag kan även få in 100% på Thor (men kan inte se något), Eurobird och Hotbird. Har dock ej testat om jag kan se någon kanal på de två sista.

    Huvudet fungerar, jag har testat bytt switch, testat att ställa in i flera timmar så jag vet inte vad som kan vara fel.
    Någon som har ett förslag?
    Svarar gärna på frågor.

    Edit; Har nu hittat "Thor" på den andra parabolen, 90%.
    Men som på den andra så är det lika mycket sändning på Thor, Eurobird, Hotbird och Astra...
    Men jag kan inte se någon kanal från Thor och jag får inte in om jag söker, jag har en lista med Thor kanaler inprogrammerade som fungerar om jag har Thor men de kan jag alltså inte se nu. Fast jag har 90% sändning på Thor...
    Senast redigerad av Alelalen den 2012-04-09 klockan 15:54.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du Astra 4.8E på det högra huvudet framifrån så är det fel.
    Du ska ha Astra 4.8E på det vänstra huvudet framifrån så borde du med automatik få in Thor 0.8W på det högra huvudet framifrån.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Har du Astra 4.8E på det högra huvudet framifrån så är det fel.
    Du ska ha Astra 4.8E på det vänstra huvudet framifrån så borde du med automatik få in Thor 0.8W på det högra huvudet framifrån.
    Jag vet men jag har inte lyckats hitta Astra med det vänstra huvudet så det fick bli så där.

  4. #4
    Har nu hittat "Thor" på den andra parabolen, 90%.
    Men som på den andra så är det lika mycket sändning på Thor, Eurobird, Hotbird och Astra...
    Men jag kan inte se någon kanal från Thor och jag får inte in om jag söker, jag har en lista med Thor kanaler inprogrammerade som fungerar om jag har Thor men de kan jag alltså inte se nu. Fast jag har 90% sändning på Thor...

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 13:22
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 14:38
  3. (thor) (sirius) (astra) (hotbird)
    Av Smergo i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 06:53
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 12:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss