Som rubriken lyder, Köpråd


Har beställt ett TBS6991 http://www.buydvb.net/tbs6991-dvbs2-...-card_p72.html , det är det enda som är spikat i dagsläget.


Jag är ute efter en HTPC som:
x är tyst
x stablil, är ofta bortrest och ska familjen vara nöjd måste allt bara fungera..
x kan kontrolleras med enbart fjärrkontroll
x ska kunna hantera "live-tv" samt alla filmer och serier som jag vill att den spelar upp. Gärnar i rar format. 1080P ska flyta som en dans
x Spotify är ett plus
x Play kanaler är ett plus, är det någon som löst Viaplay och linux än?


HTPC'n kommer vara uppkopplad mot en filserver som agerar CS server samtidigt. Filservern kör win 7 och CS servern är CCcam 2.3.0 i Debian. Den är redan uppe och snurrar som den ska.
All inspelning ska ske till filservern, helst till Win 7 delen, går inte det får jag bara utöka debian partitionen.


Så vilken hårdvara gör jobbet? TBS kortet är 145x92mm och en fjärr medföljer, har inte kollat vilken kvalitet dock...
Har tänkt att köra Openelec på maskinen men det är subject-to-change om det finns något bättre därute.


Prisklass får vi se, men hellre billigt än bättre än dyrt... 4-5k känns ganska rimligt.
Max mått på chassi B 435mm, D 435mm, H 145mm. Höjden är inte huggen i sten, där finns det möjligheter att gå över. Men B & D är permanenta.


Så vad rekommenderas hård- och mjukvarumässigt?