Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Välja digitalmottagare

  1. #1

    Välja digitalmottagare

    Är ute efter en flexibel och lättanvänd HD-box som skall fungera mot Canal Digital. Den skall också kunna användas för att ta in europeiska frikanaler. Har förstått att de etablerade boxarna från Canal Digital och Viasat blockerar Europeiska frikanaler, eller har jag fel? Kanske finns det någon öppningsbar spärr? Om boxen har extern eller intern hårddisk spelar mindre roll. 3D sändningar kommer mer och mer, klarar alla nyare boxar 3D?
    Det var många frågor, har sagt upp Boxer och skall försöka få igång min stora parabol som redan sitter på väggen.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Läs här...den kanske duger.
    http://www.comhit.net/showthread.php...x-f%C3%B6r-400

    Mvh Kalle

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Mja som komplett nybörjare rekommenderar jag alltid Dreamboxen. Fast jag kan se mer och mer att vu+ boxarna faktiskt är riktigt bra också. Jag tror att det var atomized som sa en gång att on han får välja så kommer original dreambox på första plats seden kom dreambox klon och vu+ boxarna på andra plats (förväxla inte vu+ med klon dock) . Jag känner exakt samma sak som han

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Alla mottagare som har egna forum här uppfyller dina önskningar.

    Dreambox har störst marknadsandel då de var först och att det säljs en väldig mer eller mindre bra gjorda kopior av deras mottagare. Jag vill slå ett slag för AZBOX som är ett annat fabrikat De har fyra modeller på marknaden.

    AZBOX mottagare är bättre än DREAMBOX, de är bättre byggda än Dreambox och går inte sönder lika ofta. Tyvärr har inte deras mjukvara varit av samma klass som hårdvaran. De originalmukvaruversion som kom ut senast gör mottagaren ok att använda, (Det finns ett par mjukvaruvarianter från olika hemmapulare där ute som är av skiftande kvalitet, Tyvärr är det många som direkt installerar någon sådan mjukvara det först de gör och det är ingen bra id'e)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Frågar man mig skulle jag hellre välja Vu+ eller annan Linuxbox istället för börja titta på kloner.
    Även om man lyckas få en klon som fungerar så är det så mycket tjorv med dom så det är inte värt det.
    Man kan inte lägga in mjukvara och inte ens mjukvara som är avsett för just den klonen fungerar som det ska heller jag höll på med en polares box nyligt och fick håll på i flera dagar och testa flera images innan jag fick allt att fungera. Nä köp hellre Vu+ eller liknande istället då och kan då köra alla mjukvaror då avsedda för boxen.
    Azbox har bra hårdvara ja men mjukvaran i dom är inte ens användbar om man frågar mig. Klarar man av att få in dom nya Enigma2 images i dom funkar bra så kan det vara ett alternativ däremot.
    Sen vet jag inte om Dreambox har så mycke högre felfrekvens än annan box.
    Jag har haft en hög med boxar och känner andra som haft och dom som varit orginal har fungerat utmärkt iaf. Däremot har jag sett en massa orginalboxar som leverantörerna skickar ut som gått sönder och strular hela tiden.
    Handlar mycket om hur man hanterar boxarna med. Altid dra ur då det går åska inkl alla kablar till antenner, nätverk osv med. Alltid slå av boxarna då man ska röra i kablarna då saker kan hända även om man bara drar ut en antennkabel bara sådär med.
    Senast redigerad av Leatherface den 2012-09-25 klockan 06:47.
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  6. #6
    Är det DREAMBOX DM-500 HD som gäller. Har tänkt att beställa ett Canal Digital paket, och då får man en parabol med.
    Sen kopplar jag in den andra befintliga stora parabolen för att försöka komma åt frikanaler från Europa, har förstått att det finns en hel del. Hur hanterar man kanaler från marknätet, är det med en dong som ev följer med? Kan Dreamboxen hantera allt detta.

  7. #7
    Efter mer googlande har jag fastnat för VU+, den har i alla fall USB, tom 3 st. Manualen är också ett snäpp utförligare än Dreamboxen. Återstår att avväga om man skall ha intern hårddisk.

Liknande ämnen

  1. Digitalmottagare Nokia 9321s, nån finurlig?
    Av draccatryck i forum Övriga mottagare
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 14:50
  2. digitalmottagare till dator
    Av hrsten i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 16:43
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2004-12-23, 09:55
  4. Digitalmottagare slår ut tv 4
    Av Guybrush i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-06, 17:10
  5. Digitalmottagare SAMSUNG 9500 VIA
    Av rizzyro i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 12:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss