Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Humax 5100C -problem med guldkort

  1. #1

    Humax 5100C -problem med guldkort

    Jag har precis fått en Humax 5100C med guldkort, men får endast fram bilden i cirka 10 sekunder innan det blir svart och felmeddelandet "kodat eller ingen sändning" dyker upp.
    Jag har en viaaccess CA-modul version 4.83
    Software: HQCI finnish -1
    Vad tror ni är felet?
    Ska ett kort som fungerar i en sagembox också fungera i Humax?
    Kan det hjälpa att köra med ett orginalkort (ska ändå köpa abbonemang för Canal +) för att få igång alla kanaler?

    Hoppas på svar då detta problem tär ordentligt på psyket....
    :cry:

    mvh

  2. #2
    Hade samma problem tills jag läste på ett forum att man skulle lägga in full UA.

    Eftersom jag inte har något UA så knappade jag bara in 1234567890 istället och det fungerade!!! :lol:

    Lycka till!

    /Per

  3. #3
    Tack för svaret!
    Jag har ett kort som uppdateras automatiskt.
    Går det ändå att knappa in "123456789" och i så fall var?
    Eller måste kortet brännas om?

    mvh
    Roger

  4. #4
    Med min lilla kunskapsnivå så svarar jag att det måste brännas om (det gjorde då jag)...men någon annan kanske har nåt bättre svar? :?

    /Per

  5. #5
    3GLAV
    Gäst
    Hej,

    Vad är det för kort ? GK eller FUN / Slipstream ? Får ej mitt GK med AU att fungera på min Humax 5100c, det funkade klockrent på Sagem/ Macab. Håller därför på att försöka få igång ett FUN kort med de senaste koderna tagna från detta Forum. Det här med 12345... var knackar du in det ? på 09 ?

    Ber om ursäkt om frågorna verkar knäppa, men någon gång ska ju vara den första... :wink:

    Vänligen

    //3GLAV

  6. #6
    Jag anväder guldkort, det fungerar finfint för mig.

    UA kan du skriva in i eeprom.hex-filen med t.ex. SecanixEditor (finns här) under ident FF F5 00.
    Du skriver självklart in ditt egna UA om du har något, annars kan du prova om 1234567890 fungerar.

    Hoppas att detta förklarade något...

    /Per

  7. #7
    3GLAV
    Gäst
    Tack MobbA :!:

    Det fungerar med guldkort, MEN jag antar att det är generella problem med C+ och TV1000 samt några andra kanaler som Foxkids osv för jag får inte in dem

    //3GLAV

  8. #8
    jag har inga problem med dessa kanaler, det kanske kan hjälpa om du gör en ny kanalsökning :?:

Liknande ämnen

  1. Humax 5100c
    Av TobbeA i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 16:00
  2. [LÖST] Humax 5100c med comhem och guldkort
    Av Mischko i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-05-16, 09:28
  3. Humax 5100c-problem med guldkort(?)
    Av xjan i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 20:15
  4. [LÖST] Humax 5100c
    Av Sams i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-11, 22:32
  5. Humax 5100C, problem
    Av Multiplex i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-02, 16:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss