Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Dålig parabol?

  1. #1

    Dålig parabol?

    Hej
    Jag försöker få in Turksat 3A öst med en 120 cm "Neptunsat" parabol. Jag får dock inte speciellt bra signal på t.o.m Turksat 3A väst (får bättre med en 80 cm Triax). Parabolen sitter på ett väldigt bra ställe där mina tidigare paraboler fungerat utmärkt. Jag har testat att byta LNB'er (hjälper ej). Är det en ****-parabol? Den "ser ut" att vara i mycket fint skick.

    Hade det inte varit för att Turksat 3A öst kräver en 120 cm i södra Sverige hade jag självklart använt någon mindre parabol.

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du behöver inte ha stor tallrik det räcker med 85-90cm Turksat 42 är lätt att få signal men du måste justera tallriken du måste sänka och höja lite lite tallriken annars du får ingen signal

  3. #3
    Hej
    Det är alltså Turksat 3A öst (east beam) som jag vill åt. Det är betydligt svagare signal på den än väst (west beam). Därför räcker det inte med en 80cm, 90cm eller t.o.m 1 meter parabol. Öst kräver minst 120 cm. Väst kräver endast 60 cm (i södra Sverige).

    Jag har nu testat med min 120 cm "Neptunsat" parabol på flera olika ställen men får samma "dåliga" signal. (Jag får signal men inget man ramlar av stolen av och definitivt ingen kontakt med östra transponders). Bytt lnb'er etc etc. Det är som att parabolen agerar som en 60-80 cm parabol när den i själva verket är dubbelt så stor(!!!).

  4. #4

    Sv: Dålig parabol?

    Pröva sätta in en sån här framför mottagaren. http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...200-mhz-p30388

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. <Dålig signal.
    Av kurdsson i forum Boxer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 18:33
  2. dålig signal tv4
    Av lejonet65 i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-01, 08:44
  3. Dålig stämning
    Av Pudde67 i forum Com Hem
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-16, 10:56
  4. Dålig mottagning
    Av vikingman i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-01, 16:34
  5. Tv8 dålig signal
    Av scorpio66 i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-27, 11:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss