Hej, tack för ett bra forum. Tog mig tid att registrera ett konto nu efter alla dessa år från combort till comhit.


Jag vill bygga en HTPC och ha den som centralpunkt i mitt intelligenta hem. Därmed vill jag koppla bort min dreambox helt och hållet och låta den ersättas utav min HTPC.

Min dreambox som är kopplad till ett comhemhus agerar just nu som klient, koderna får den genom en server som ligger på en avlägsen ort.
Jag funderar på att installera XBMC, Plex eller Media Portal till HTPCn, har ej beslutat mig än då jag är osäker på vilken utav dessa som kommer vara bäst lämpad.
Min fråga är nu är det möjligt att ersätta hela dreamboxens funktion med en HTPC? Isåfall vad är det för hårdvara samt mjukvara som jag behöver till min HTPC för att kunna ersätta min dreambox. Jag bor i ett comhem hus och vill få in alla kanaler som jag får koder för redan (vilket är alla comhems förnärvarande).

Jag är inte ute efter en dubbeltuner då jag aldrig kommer behöva spela in ett program och titta på annat samtidigt.
Har heller ännu inte köpt några delar än alls så bygget är i planeringsstadiet. Jag vill få detta att bli så bra som möjligt.