Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Streama från DM800se HD utanför hemmanätverk

  1. #1

    Streama från DM800se HD utanför hemmanätverk

    Hej,
    Jag är nybörjare på dreambox, har precis skaffat mig en DM800se HD clon som jag har fått rull på.
    Nu skulle jag vilja få igång streamingen så att jag kommer åt alla TV kanaler utanför nätverket.

    Har öppnat port 80 på routern samt ställt in så att den är lösenordsskyddad. Även öppnat portarna 31344, 31339 och 8001. (Osäker viken videoströmmen går på)

    Jag kommer åt webgränssnittet fint och kan sätta timer och ladda ner inspelade program men när jag ska börja streama får jag 3-4 popup för att mata in lösenordet och när strömmen till slut går igång med ljud och bild rullar den bara i ett antal sekunder innan den ber om lösenord igen.

    Finns det någon quick fix för detta utan att stänga av lösenordsskyddet?

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger
    Du kan stänga av lösenordet på själva streamingen men behålla det på webinterfacet. Har du tillräcklig upload? Krävs ca 5 Mbit upp för det ska fungera bra på SD kanaler. HD kräver ca 11 Mbit som lägst. Låter som det är därför det lägger av efter några sekunder.

  3. #3
    Vilken inställning är det? Kan man vara säker på att ingen obehörig kommer in i boxen om man släpper lösenordsskyddet på streamingen?

  4. #4
    Hej!

    Istället för att starta en ny tråd lånar jag denna.

    Undrar hur jag kan streama utanför nätverket hemma.
    Har en DM 800HD PVR clone. Som kör Open pli.

    Någon som kan skriva en snabb guide om vad jag behöver göra.

    Tack på förhand.

  5. #5
    Vill även kunna byta kanaler, ingen som kan skriva en förklaring till detta?
    Har letat men hittar ingen guide

Liknande ämnen

  1. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 08:06
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 22:19
  3. Streama utanför nätverket!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2009-02-10, 20:34
  4. Problem att streama utanför nätverket
    Av NisseKnife i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 21:59
  5. Streama TV utanför nätverket
    Av admin i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2005-08-31, 20:19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss