Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Virtuell TV-Server med VMware och Canal Digital

  1. #11
    Frågan är bara om det är de höga svarstiderna eller felmeddelandet gällande DVB kortet "Overflow dma 1" som är orsaken eller om det är båda.

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger
    Bara för att bevisa motsatsen:
    Jag kör ESXI5.1 på en Fujitsu Primergy TX100 S3P med 2 virtuella Ubuntu server 12.04 instanser för CS. Den ena kör CD med en ad tekniks läsare och den ligger mellan 200 - 250ms och den andra kör via med en pcsc läsare och den ligger på 250 - 350 ms

    //Anders

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    5.1 har jag inte testat på. Kör själv med 5.5, får kanske testa på 5.1.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  4. #14
    jag hade esxi 5.1 först men uppdaterade till 5.5, var samma ms.. 80-1500.. otroligt störande
    Någon som testat VirtualBox istället? om det kan vara någon skillnad med tiderna med omnikeyläsarn?

  5. #15
    Min setup är följande:
    ESXI 5.5
    Ubuntu 12.04 som VM
    Digital Devices Cine 6.5 som DVB kort
    Omnikey kortläsare

  6. #16
    Såg att ESXi 5.5 har något som kallas för Latency-Sensitivity Feature, verkar dessvärre som om man måste göra det via WebUi i vCenter.

  7. #17
    Provade att sätta upp Oscam på en Rasberry PI och fick ner svarstiderna till ca. 230ms störningarna blev aningens bättre men långt ifrån borta. Jag börjar bli mer och mer övertygad om att detta är ett drivrutinsrelaterat problem för mitt DVB kort. Drivern man var tvungen att använda var i experimental stadiet. Frågan är om man ska köra Windows istället men jag har ingen koll på något program som funkar lika bra som TVheadend.

  8. #18
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Om du funderar på att gå över till windows, så tycker jag att du ska ta en titt på www.team-mediaportal.com. Jag har använt det i ett antal år och tycker det funkar perfekt.

  9. #19
    Jo körde MP för länge sedan. Tyckte dock att kanalbyten mm. tog rätt lång tid. Sedan är frågan om det går att köra med Oscam.

  10. #20
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    MP funkar med OSCam med hjälp av acamd och MDAPI, lite längre kanalbyten än på en vanlig box, men tycker det funkar.

Liknande ämnen

  1. VMware ESXI
    Av Letalis i forum Mjukvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 06:36
  2. canal digital autouppdate i oscam server?
    Av spamb i forum Canal Digital
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-08-09, 20:04
  3. Vilken server/client canal digital?
    Av nickz i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 23:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss