Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: På jakt efter Klon (köpråd länka gärna)

  1. #1

    På jakt efter Klon (köpråd länka gärna)

    Tjena Allihopa!

    Jag har läst runt lite och kommit fram till att jag vill köpa en dm800se klon.

    Problemet är att jag inte vet vart jag kan köpa dessa mottagare billigt och ifrån en säker hemsida.

    Jag har kollat runt lite på aliexpress men jag skulle vara oerhört tacksam om ni kunde länka (ifrån aliexpress eller andra sidor ni köpt ifrån).

    Jag kommer idag köra två satelliter på den (13.0 och 19.2 de enda jag har signal ifrån i detta husåll)

    Jag önskar mig också kunna utnyttja iptv funktioner och att kunna streama ifrån datorn (som de flesta enigma 2 imagen stödjer?) Så jag skulle även vara tacksam om ni kunde berätta
    vilken den bästa imagen är för en dm800se klon.

    Jag har även lite svagare signal på vissa 13.0 Kanaler (sky italia endast några) och vad jag har läst så ska tydligen den med M-tuner vara bra.
    Jag undrar även om det finns möjlighet att få in båda DVB-T och DVB-S/S2 med denna box? Då detta skulle ytterligare förenkla mitt hushåll är jag har en box för boxers gratis kanaler.

    Som sagt tacksam för all hjälp!
    Senast redigerad av haddeman den 2013-08-10 klockan 03:54.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlägg
    337
    Tackad
    35 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haddeman Visa inlägg
    Tjena Allihopa!

    Jag har läst runt lite och kommit fram till att jag vill köpa en dm800se klon.

    Problemet är att jag inte vet vart jag kan köpa dessa mottagare billigt och ifrån en säker hemsida.

    Jag har kollat runt lite på aliexpress men jag skulle vara oerhört tacksam om ni kunde länka (ifrån aliexpress eller andra sidor ni köpt ifrån).

    Jag kommer idag köra två satelliter på den (13.0 och 19.2 de enda jag har signal ifrån i detta husåll)

    Jag önskar mig också kunna utnyttja iptv funktioner och att kunna streama ifrån datorn (som de flesta enigma 2 imagen stödjer?) Så jag skulle även vara tacksam om ni kunde berätta
    vilken den bästa imagen är för en dm800se klon.

    Jag har även lite svagare signal på vissa 13.0 Kanaler (sky italia endast några) och vad jag har läst så ska tydligen den med M-tuner vara bra.
    Jag undrar även om det finns möjlighet att få in båda DVB-T och DVB-S/S2 med denna box? Då detta skulle ytterligare förenkla mitt hushåll är jag har en box för boxers gratis kanaler.

    Som sagt tacksam för all hjälp!
    Den här tråden på 23 sidor ger dig inte svar på dina frågor?
    http://www.comhit.net/showthread.php?t=30437

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

  3. #3
    japp efter ytterligare sökningar så hittade jag att det är en 800SE-M wifi 800SE-M wifi ALPS 801A M Tuner jag ska köpa. Men uppskattar gärna om någon kunde länka
    vartifrån ni köpt era kloner.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haddeman Visa inlägg
    japp efter ytterligare sökningar så hittade jag att det är en 800SE-M wifi 800SE-M wifi ALPS 801A M Tuner jag ska köpa. Men uppskattar gärna om någon kunde länka
    vartifrån ni köpt era kloner.
    Bästa box
    http://www.mixeshop.com/new-800sem-w...are_p2573.html
    beställ direkt så har du den om 4 dagar med DHL
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Bästa box
    http://www.mixeshop.com/new-800sem-w...are_p2573.html
    beställ direkt så har du den om 4 dagar med DHL
    Vilken tuner har den modellen? Jag har läst runt och kommit fram till att ALPS 801A är den bättre modellen därför jag undrar

  6. #6
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haddeman Visa inlägg
    Vilken tuner har den modellen? Jag har läst runt och kommit fram till att ALPS 801A är den bättre modellen därför jag undrar
    Det är M tuner
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

  7. #7
    Vet ni hur det funkar med ccam stöd på dessa boxar?

    I dagsläget har jag en miraclebox (octagon klon) som är uppkopplad mot en server som kör CCAM och det klarar jätte bra.
    Så jag undrar ifall dreambox har stöd för ccam (som klient) också

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av haddeman Visa inlägg
    Vet ni hur det funkar med ccam stöd på dessa boxar?

    I dagsläget har jag en miraclebox (octagon klon) som är uppkopplad mot en server som kör CCAM och det klarar jätte bra.
    Så jag undrar ifall dreambox har stöd för ccam (som klient) också
    CCcam kommer väl ifrån Dreambox-världen tror jag.
    I alla fall så är det inga som helst problem att köra CCcam både som klient och server på Dreambox och kloner!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Vilken 800 klon är den bästa i dagsläget? Som är enkel att flasha in openpli och är stabil..

    Ska ordna box åt morfar han kör endast med Canal Digital och är främst ute efter funktionen att streama till mobiler och Ipad i sängen.


    Är 800:a boxen som länkade den bästa idag?

    Vill ha så stabil box till han så slipper jag supporta han..

  10. #10
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Det är dm800se som jag länkade inte dm800
    det är senaste dm800se

    du kan även köpa den med sim 2.10
    http://www.mixeshop.com/800sem-wifi-...ogo_p1287.html
    VU+SOLO 4K
    KÖR BÄSTA IPTV

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 12:26
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 16:06
  3. DM800-klon dör efter ett tag
    Av sn4k3r i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 15:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss