Sidan 33 av 82 FörstaFörsta ... 23313233343543 ... SistaSista
Resultat 321 till 330 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #321
    Hejsan

    Jag har följt din guide sedan något år och allt verkar funka fint , kör med Gbox clienter ,,, dock en fråga

    OScam delar inte ut klienternas kort , min kortläsare gick sönder , och tänkte att jag sätter kortet i DM800 , så borde vi få bild på att boxarna i huset (3 st) , men nej
    OScam visare att de finns en kopplad klient , att de finns ett kort (via) i den boxen ,, men skickar inget kort till dom andra kopplade klienterna

    Någon som har en lösning påd etta ?

  2. #322

    Kortläsaren till Raspen gick sönder , och försöker sätta kort i sovrums boxen

    Hejsan

    Jag har följt din guide sedan något år och allt verkar funka fint , kör med Gbox clienter ,,, dock en fråga

    OScam delar inte ut klienternas kort , min kortläsare gick sönder , och tänkte att jag sätter kortet i DM800 , så borde vi få bild på att boxarna i huset (3 st) , men nej
    OScam visare att de finns en kopplad klient , att de finns ett kort (via) i den boxen ,, men skickar inget kort till dom andra kopplade klienterna

    Någon som har en lösning påd etta ?

  3. #323
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har aldrig provat Gbox själv så jag vet inte hur den fungerar.
    I princip ska det gå att göra som du säger men då krävs någon form av kortserver-programvara på den boxen som har kortet. Sedan tror jag att man måste köra samma protokoll hela vägen.

    Nu vet jag inte vad Gbox använder för protokoll? Men om t.ex. kortservern kör CCcam-protokoll så kan du inte ta in det i oscam och dela vidare med newcamd-protokollet. Åtminstone har inte jag lyckats med såna övningar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #324
    Haj

    Ja d ligger gbox mjukvara (emu) på alla boxarna , och imellan boxarna delar dom korten om man lägger om nätverk och tar bort RPI
    Nu provade jag att lägga in en äldre ver av OScam , utan att lyckas och nu funkar inte web gränssnittet längre

    Hade du en image , man kunde utgå från ?

    Kan man ta del av den , ladda ner ... jag tror de är något med mina säkerhets inställningar (read/write) mm på mapparna , och jag är inte så haj på Linux

    /PAtrik

  5. #325
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag har aldrig provat Gbox själv så jag vet inte hur den fungerar.
    I princip ska det gå att göra som du säger men då krävs någon form av kortserver-programvara på den boxen som har kortet. Sedan tror jag att man måste köra samma protokoll hela vägen.

    Nu vet jag inte vad Gbox använder för protokoll? Men om t.ex. kortservern kör CCcam-protokoll så kan du inte ta in det i oscam och dela vidare med newcamd-protokollet. Åtminstone har inte jag lyckats med såna övningar.
    Haj

    Ja d ligger gbox mjukvara (emu) på alla boxarna , och imellan boxarna delar dom korten om man lägger om nätverk och tar bort RPI
    Nu provade jag att lägga in en äldre ver av OScam , utan att lyckas och nu funkar inte web gränssnittet längre

    Hade du en image , man kunde utgå från ?

    Kan man ta del av den , ladda ner ... jag tror de är något med mina säkerhets inställningar (read/write) mm på mapparna , och jag är inte så haj på Linux

    /PAtrik

  6. #326
    Hej, jag följer guiden men när jag skall ladda ner: svn co http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam-svn så säger raspberryn -Su: svn: command not found. Vad skall jag göra? är det någon som kan förklara, är nybörjare.

  7. #327
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av holm260 Visa inlägg
    Hej, jag följer guiden men när jag skall ladda ner: svn co http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam-svn så säger raspberryn -Su: svn: command not found. Vad skall jag göra? är det någon som kan förklara, är nybörjare.
    Du har troligen inte lyckats med att installera alla paket som behövs.
    Kör om kommandot i punkt 3.1 så borde det ordna sig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #328
    Tack, skall gör detta när jag kommer hem.

  9. #329
    Hej, när jag copy/paste texten i putty till raspberryn så fungerar det inte, då kommer -su: svn: command not found. Använder 2014-06-20-wheezy-raspian.
    cd /usr/src/
    mkdir oscam
    cd oscam
    svn co
    http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam-svn
    Har gjort om sd-kortet 2ggr fortfarande samma fel. Följer guiden helt o hållet. Vad göra? Tacksam för hjälp.

  10. #330
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av holm260 Visa inlägg
    Hej, när jag copy/paste texten i putty till raspberryn så fungerar det inte, då kommer -su: svn: command not found. Använder 2014-06-20-wheezy-raspian.
    cd /usr/src/
    mkdir oscam
    cd oscam
    svn co
    http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam-svn
    Har gjort om sd-kortet 2ggr fortfarande samma fel. Följer guiden helt o hållet. Vad göra? Tacksam för hjälp.
    Troligen har du missat något av stegen innan om du får detta fel. Jag har aldrig sett det själv men jag tror att antingen har inte loggat in som root med kommandot:
    su -

    eller också har du inte installerat alla nödvändiga paket som jag skrev om i förra svaret. Paketen installeras med apt-get kommandot i punkt 3.1.

    Om du ändå inte lyckas så får du skicka med lite mer av dina utskrifter från skärmen när du slår kommandona innan och detta kommando som inte lyckas för att jag ska kunna se vad som händer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss