Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Nytecknande CD?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger

    Nytecknande CD?

    Hej

    Jag funderar på att skaffa Canal Digital paket nu när jag flyttat till hus. Kommer de nya korten att fungera i min dreambox 800se fast de ska börja med paring nu? I sånna fall kanske jag skiter i det för jag vill inte köra deras skitboxar!

    Mvh

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    105
    Tackad
    10 gånger
    Ingen som har riktigt svar på detta i nuläget (förutom CD själva). Hade jag varit som dig så hade jag kollat blocket om där är någon med kortare bindningstid som vill bli av med sitt abonnemang som du kan ta över och på så vis även slippa startavgiften.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Jag har problem med mitt nya CD abbonemang. Vissa Cmore kanaler fungerar inte, och så har det varit i en 3 månader. Testar jag kortet i orginal mottagren så fungerar kanalerna direkt. Tog och testade med min fars orginal kort och min setup, och det fungerade direkt. Så han kan vara lycklig hos sig medans jag får ha kvar problemen.
    Senast redigerad av Fraggler den 2013-10-15 klockan 14:59.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 2look4me Visa inlägg
    Hej

    Jag funderar på att skaffa Canal Digital paket nu när jag flyttat till hus. Kommer de nya korten att fungera i min dreambox 800se fast de ska börja med paring nu? I sånna fall kanske jag skiter i det för jag vill inte köra deras skitboxar!

    Mvh
    Du får nog räkna med att det kommer att pairas mer och mer. Det som CD gjorde var att köra iväg ett testskott, säkert med krav i bakgrunden från C More. Perfekt att börja med en kanal som nyss kom till och som finns i SD samt endast berör en något mindre population som har C More Max. De ser hur det går samt att det är en fair warning till alla som kör icke-godkända boxar att dels skaffa godkända grejor samt att ge en signal att man inte bör investera i dyra fria boxar. Därefter tar de steg för steg. Gissar att alla HD-kanalerna i C More är nästa steg. Antingen kommer det rätt snart eller så dröjer det till efter jul. De vill inte strula runt de stora helgerna.

    I sista hand kommer familjepaketets HD-kanaler. SD-kanalerna kommer att vara o-pairade så länge som det finns betydande kvantiteter av SD-boxar ute som inte kan pairs. Det blri före dyrt för CD att paira dem rakt av i närtid då de annars måste sända ut nya boxar till dessa kunder.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    120
    Tackad
    1 gånger
    Vad är det för kanaler som inte fungerar? Verkar ju märkligt om det är flera kanaler förutom den som är pairad?
    Är det någon inställning i oscam?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Kollade mitt kort och min fars och hittade en skillnad i oscam loggen. Postar den efter jobbet idag.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    59
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av 2look4me Visa inlägg
    Vad är det för kanaler som inte fungerar? Verkar ju märkligt om det är flera kanaler förutom den som är pairad?
    Är det någon inställning i oscam?
    CD drog igång pairing för C More Fotboll HD. Att bara paira C More Fotboll HD ger ingen direkt jätteeffekt i sig själv utan är väl mer än signal till att CD stegvis går över till pairing av åtminstone sina HD-kanaler.

    I och med att vi och andra uppmärksammar detta så blir det klart att man inte kan ha en icke-godkänd box över tid. De som tänkte skaffa ny Linuxbaserad box får en fair chans att fundera innan CD klipper till i större format.

    I den mån det går att komma vidare med detta på liknande vis som man gör med Viasats SD kanaler på Linuxbox vet jag ej (i och med att Viasats SD kanaler går att hantera så antar jag att man borde valt en knepigare logik hos CD, men som sagt jag har inte bilden av det). Men hursom så blir det i så fall mer meckigt än att bara trycka in kortet. CD tänker sig att kapa av en hel del av card sharing etc. (om de kör med liknande logik som Viasats softvarubaserade pairing så ryker alla CDs egna HD boxar ut ur bilden (som cirkulerar på Blocket) de har ju ett individuellt box-nr som då inte får bild. Om Linuxboxar kan låsas upp med box-id från box som hör ihop med kortet får vi se?).
    Senast redigerad av kenta2 den 2013-10-21 klockan 08:47.

  8. #8
    hej om du vill att cmore att fyngar oscam Linux finns piccode en reader skriv 1234

  9. #9
    pincode menar

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Jag har inte behövt ange pincode på server för att få bild iaf..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-12, 07:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss