jag har försökt allt, men får inte igång min nya DM800SE Wi-fi clon
mitt system är : Dm800se med lt7 image och mgcamd samt win Xp dator cardreader från AD-teknik med OScam server.
nätverket är trådlöst och jag hittar alla enheter med Ecc-e2.
innan mina frågor så måste jag kanske förklara läget. Jag har lyckats installera Mgcamd i boxen och valt den som aktiv i menyn, men ingen bild, bara svart och inga fel kommandon typ "kodad kanal" eller liknande. jag verkar även har lyckats installera Oscam server i datorn och kollar man logfilerna där så finns det inga problem men jag vet inte om felet är i datorn/oscam eller i boxen. Boxen är installerad med de satelliter (Thor 0,9gW) som jag använder och nätverket är även ok. Boxen visar dom okodade kanalerna helt ok, men som sagt inte de kodade. och jag har mitt org. C**** D****** kort som funkar ok på min org.box.

fråga nr 1: Hur kan jag logga / se trafiken(CW?) som boxen skickar till servern/kortet, så att jag kan veta om felet sitter i boxen eller att mgcamd inte funkar?

fråga 2: hur startar man oscam så att man kan "se" trafiken mellan serv-box i realtid?

fråga 3:a om jag startar oscam med : oscam -c conf så får jag ingen loggfil - varför?
b: om jag istället startar med oscam -b så får jag en loggfil men då ser jag inte nåt i dosfönstret varför?
c: om jag startar genom att klicka på exe-filen så får jag en loggfil men ingen info i starten. Hur startas oscam i logg-läge?
Jag har alla filer i samma mapp på datorn och en mapp döpt till logg

fråga4 : hur börjar jag felsökningen ?

jag har loggfiler från servern som jag kan bifoga, om någon snäll individ kan hjälpa mig att få igång boxen med mitt org. kort i oscamservern
mitt syfte är naturligtvis BARA att dela kortet till övriga boxar (ev.framtida inköp) i hushållet och jag kan ju inte köpa några om jag inte ens får igång en box.