Sidan 10 av 14 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

  1. #91
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Fast 3mån uppsägning är ju inte något att grina över egentligen, det är ju ganska bra.

    Värre är det med bindningstiden när man tecknar nytt, 12mån eller 24mån, är ju lagom kul. Sådant har dom slutat med vad gäller t.ex. bredband och liknande, där har man oftast samma variant, tre månaders bindningstid när man tecknar nytt. Vet inte hur det är med comhem och liknande. Men jag har för mig att just när det gäller TV så är det långa bindningstider när man skaffar sig kanaler osv. Kan man få filmkanalerna numera, trevligt men jag orkar inte bry mig, har titta lite på sportkanalerna men känns inte som den ersättning är något att bry sig om egentligen. Jag vill veta var dom händer och varför det drar ut på tiden så mycket.

    Det är väl bara sitta vid ett bord och förhandla, kan ju inte ta mer än en eller två dagar så är det klart, precis som budgivning och liknande vid husköp, vad är konstigheterna liksom ?

    Det är ju till slut SBS som bestämmer villkoren eftersom dom äger alla dessa kanaler.
    Okej, så det tycker du att det inte är, inget att gnälla över, ganska bra, det låter ju som att det har funnits dom med längre alternativ då?

    Ja det håller jag med om att det är, varför ens ha bindningstid överhuvudtaget? Nä, det är ingen ersättning och speciellt inte för mig eftersom jag inte gillar sport, men det verkar dom att skita i... Men känner du att det är okej att du får betala lika mycket nu som innan dessa tolv kanaler försvann?

    Ja det är det ju och jag tycker att det är förjävligt att dom inte talar om vad det hela handlar om, mer än att det är SBS som vill höja priserna som dom påstår är högre hos andra, ja kanske för att dom gav vika vilket jag hoppas att CD och Viasat inte gör, men måste ändå säga att jag inte saknar kanal 5 lika mycket som jag trodde att jag skulle göra... .)

    Ja tyvärr är det ju så att dom gör det, men varför sålde dom Kanal 5 då?

  2. #92
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Inlägg
    4 250
    Tackad
    122 gånger
    Som sagt som har sagt att det gäller paketering av kanaler med. Discovery networks vill ha fler kanaler i dom mindre paketen och det innebär inte bara dyrare per kanal utan fler kanaler man betalar för.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

  3. #93
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    maur, jo det är ganska uselt. Visst kan jag förstå om man blir ny kund, och dom har bindningstid på 6mån eller 12mån, beroende på vad man vill välja. Men det är ändå lite ruttet, borde inte vara så långa bindningstider. Uppsägningstider på 1mån eller 3mån tycker jag är ganska normalt oavsett tjänst man använder sig av. Bara för att bindningstider är korta innebär ju inte att kunder säger upp sina abonnemang. Det är ju snarare en fördel om det är kort, så händer det något, man måste flytta till lägenhet och inte kan använda parabol, som ett exempel så sitter man inte där och betalar för luft. Nu kan man ju överlåta abonnemang också men det är ju under förutsättning någon vill ta över det.

    Nej dom kunde bli mycket bättre på den fronten tycker jag. Precis som att utöka och ha flera paket och val, kan ju inte vara så svårt, ju fler kunder som är nöjda, ju fler kommer stanna kvar. Säger sig själv tycker jag. Alla kanaler har försvunnit från EPGn nu, förutom kanal5, kanal9 tror jag. I alla fall på min vita original box.
    Ja flera paket som man kan ta oberoende av varandra, för som cd har det idag så måste man ha familjepaketet för att kunna ta film till exempel och tar man ett paket där man kan välja till ett visst fritt valda kanaler så är dom ju så dyra att det knappast lönar sig att ta det paketet...

  4. #94
    Medlem zoos avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    65
    Tackad
    1 gånger
    Fick äntligen svar på mitt mail till CD ang bindningstid.

    Du har ett löpande avtal i dagsläget och ingen bindningstid.

    Informationen du hittar på Min Sida stämmer inte pga ett teknisk fel på vår hemsida just nu.
    Så då vet vi det.

  5. #95
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..fast ett löpande avtal har också uppsägningstid enligt tidigare inlägg i tråden..
    Uppenbarligen 3mån för att komma ur allt..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #96
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    184
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    ..fast ett löpande avtal har också uppsägningstid enligt tidigare inlägg i tråden..
    Uppenbarligen 3mån för att komma ur allt..
    Ja det stämmer att det är tre månader om man vill säga upp hela abonnemanget, men vill man bara säga upp ett paket så är det bara en månad uppsägningstid... Men är det nån som har hört nåt från CD om det C more håller på med då att dom har tagit bort dom Erotiska filmerna, med anledning av att deras kunder inte är intresserade av att ha det kvar och att dom ersätter det med att vissa mer av dom filmer som redan går ett antal gånger och dom anser sig ha ett bra och brett utbud som dom vill bredda genom att ta bort Erotiken?

  7. #97
    Medlem zoos avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Inlägg
    65
    Tackad
    1 gånger
    Pratade med dom igen, nu via tel för att bekräfta, de säger fortfarande att jag inte har nån bindningstid.. bara fel på deras sida.

    edit: uppsägningstid och bindningstid är olika saker
    Senast redigerad av zoo den 2016-02-09 klockan 14:07.

  8. #98
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    zoo, haha ja så är det nog.

    Tyvärr så är det ju ofta så att man skriver "luddigt" på hemsidor vad avser villkor och allt annat, dom vill oftast inte skylta med vad som gäller i klarspråk, utan där kör man med den luddiga biten och sedan gömmer man undan allt i klartext, som dom måste enligt lagstiftningar. Ruttet men så brukar bolagen agera, man kan inte säga att man lurar kunderna men man är allt annat än hederlig.

    Fast nog tror jag det är dags för CD att fixa flera paket och sluta krångla till allt så mycket, tror dom skulle tjäna mer pengar på det faktiskt.

    Jag föredrar parabol framför IPTV och andra lösningar, mest för att många stadsnät (inklusive mitt) strular till och från samt en hel del störningar på tjänster var om vartannat, men å andra sidan är ju stadsnät billiga. Men jag föredrar stabilitet och kan tänka mig betala därefter, men dock inga fantasipriser för så bra program visar dom inte och många kanaler tittar jag inte på.

  9. #99
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Vad händer? Väntar de bara ut varandra för tillfället?

  10. #100
    SBS måste förlora rätt mycket om detta drar ut på tiden med tanke på försäljning av reklam. Dessutom känns det som att många abonnenter till CD är ganska nöjda med den kompensation man fått. Fördel CD är min åsikt.

    Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss