Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Kort....

  1. #1

    Kort....

    Var kan man köpa tomma kort till boxer?
    Var i från kan man ladda jem hex filer till korten?
    Vilken box är bäst till boxer?


    Jag vet inte om man får ställa alla frågor men jag testar.


    MVH Linus

  2. #2
    tomma kort kan du köpa på www.sat.nu eller www.keycard.dk Filerna är olagliga så dom hjälper jag dig inte med... Det finns många boxar som är bra, spelar ingen roll egentligen nu när man snart ändå inte kan använda piratkort, köp den billigaste, t.ex. Nokia 212T eller någon Thomson, om du inte har några speciella krav...
    Varför betala när man kan få det gratis

  3. #3
    Filer till piratkort är ínte olagligt, det är endast olaglit att ta betalt för piratkort.

    Det skulle vara snällt om du skulle kunna säga var jag kan ladda ner filerna. (om stopstop vilken fil skall jag ha?)
    Vilket kort är det jag skall köpa på te.x www.sat.se för att andvändas till Boxer.

    Ha de!

    ///Linus

  4. #4
    vukan
    Gäst
    funcard och goldcard brukar funka på allt... funcard e bäst men lite dyrare.

  5. #5
    Tack......

    men var kan jag få tag på fillerna till boxer?
    jag har brännare och kort.

  6. #6
    LillTroll
    Gäst
    Läs av ett originalkort med C+ abbonemang.

    Andvänd MkExtrakt (Sök på google)
    Andvänd Multiprog 1.10 för att sätta brännaren i Phoenix läge

    //LillTroll

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Snouser
    Filer till piratkort är ínte olagligt, det är endast olaglit att ta betalt för piratkort.
    HEX filerna är olagliga.
    Varför betala när man kan få det gratis

  8. #8
    Hej

    Jaqg hittade detta på en hemsida om lagar och sånt:


    Så som jag har uppfattat det, är det INTE olagligt att inneha en PIC programmerare och PIC kort programerade med dom senaste koderna. Det är däremot olagligt att sälja sina programerade kort, och gå med förtjänst. Och kanalbolagen anser att allt över 1:- är förtjänst, d.v.s. att om Du säljer programmerade (pirat) kort begår Du en brottslig handling och kan straffas för detta. Det ska även vara olagligt att ha en hemsida som Du kan tjäna en endaste krona på, t ex. medlemsavgifter, "banners", ect.

    Det enda jag vet helt säkert är att den INTE är olagligt att samtala och informera om olika tekniker, program osv. Eftersom den här sidan inte sysslar med någon försäljning, inte har medlemsavgifter, inga "banners" och bara informerar så är den 100% laglig!


    Hittade denna text på http://www.fortunecity.com/tatooine/stephenson/320/

    Bara så att du vet!

  9. #9
    det stämmer att det inte är olagligt att inneha programmerare och tomma kort (observera dock att marknadsdomstolen nyligen förbjutit försäljning innom Sverige). Däremot är HEX filerna, d.v.s. filerna med koder som du lägger på kortet olagliga att inneha, dela ut samt sälja. Det kan jag svära på. Se exempel ur Lag 2000:171:

    5 § "Avkodningsutrustning får inte yrkesmässigt eller annars i
    förvärvssyfte tillverkas, importeras, distribueras, säljas,
    hyras ut, innehas, installeras, underhållas eller bytas ut i
    syfte att göra en tjänst som omfattas av lagen tillgänglig i
    tolkningsbar form utan tjänsteleverantörens godkännande."
    Varför betala när man kan få det gratis

  10. #10
    Ok jag ger mej.....

    Men du behöver ju inte ge mej filerna du kan säga var jag kan laddaner dom.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss