Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Conax kryptering - obfuscated eller kända algoritmer?

  1. #1
    mojojojo
    Gäst

    Conax kryptering - obfuscated eller kända algoritmer?

    Hej där. Jag är relativt ny i denna nya värld av digital kodning, men jag kan min kryptoteknik och var med och knäckte d2mac back-in-the-days och när det begav sig.

    Jag har letat som en blå efter information på officiella och inofficiella kanaler om vad för typ av krypto Conax egentligen är. Vad jag förstår är det en egen utvecklad pryl från Telenor, men det skulle förvåna mig STORLIGEN om det inte var baserat på någon existerande algoritm. Är det någon som vet mer specifikt vad det handlar om? RSA+något eller?

    Anledningen jag undrar är naturligtvis om det går att knäcka inom rimlig tid mjukvarumässigt, eller om det blir till att olovligt använda något stackars universitets elektronsvepmikroskåp

  2. #2
    Krypteringen är ren RSA och hur den fungerar finns hur mycket info som helst att hitta.

    Det finns även sourcer till LCE EMU:n och BC att hitta så Conaxdelen är väl känd.

    Bifogar även en intressant diskussion som var för ett par månader sedan som jag sparat från dudez, be mig bara inte att förklara för det är jag inte kapabel till

  3. #3
    mojojojo
    Gäst
    Hmm ... den goda nyheten är att det numer finns en algoritm i P för att hitta faktoriseringar, en O~(log^7.5 n) sak som några indier kom på.

    Men att knäcka RSA är fortfarande knappast en enkel sak, och värre är att varje kort har en egen identitet, så det måste göras för varje kort separat. Och det behövs fortfarande en hel del datorkraft ....

    Återkommer om jag lyckas med något kul ....

  4. #4
    så den nya algoritmen är snabbare än gnfs för 512+ bits?
    har du någon länk för lite mer info?

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 20:18
  2. Kända problem med den nya HD-boxen
    Av Hof i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 19:17
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 16:38
  4. conax eller?
    Av peter pettersson i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-31, 00:30
  5. [LÖST] conax eller magic
    Av hasse2 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 12:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss