Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Boxar till salu av comhem

  1. #1

    Boxar till salu av comhem

    Ringde comhem idag och dem sa att de säljer box för 495 kr om du tecknar ett 12 mån abb hos dem.

    Varför säljer de så billigt? Kan de boxarna de säljer nu vara skyddade mot piratkort eller vadå?
    Mmmmmmmm

  2. #2

    varför säljer comhem boxarna billigt?

    Min gissning är att de inte vill ha en massa boxar återlämnade om en del pirater gör slag i saken och lämnar in sina boxar. Om du har köpt boxen är det troliga att du fortsätter som kund hos ComHem.

  3. #3
    :? Jag pratade med CH idag och 495 kronor gällde bara om man skickade in den gamla och fick deras nya. Jag insisterade på att betala 495 för den gamla men det var omöjligt. Så helt klart ligger det en hund begraven här. Jag skulle aldrig köpa den nya boxen innan någon har testat den ordentligt. :?
    Carpe Diem

  4. #4
    det går även "djupare" än så ...dom erbjuder nya kunder att låna en box i 12 månader om man tecknar abb i 12 månader (?!)...

    kan det vara så att dom själva har hittat en 'bug' i systemet som dom försöker täppa igen m.h.a den nya boxen?? :shock:
    /peace!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av talpazan
    det går även "djupare" än så ...dom erbjuder nya kunder att låna en box i 12 månader om man tecknar abb i 12 månader (?!)...

    kan det vara så att dom själva har hittat en 'bug' i systemet som dom försöker täppa igen m.h.a den nya boxen?? :shock:
    Hmmm så du menar att om jag som inte e kund hos dem kan få låna en box gratis om jag binder mig till 8 favoriter i 12 mån och betalar inträdesavgiften?

    Vem har sagt detta till dig? Är det comhem eller?
    Mmmmmmmm

  6. #6

    som sagt var...

    Detta osar något konstigt!!//MVH
    Aldrig hata. Bara Älska.

  7. #7
    Jag skrev i en annan tråd "det är en hund begraven" när det gäller CH:s erbjudande att köpa en ny box för 495:-, och det står jag fast vid.

    CH är INTE dumma i huvudet, det MÅSTE finnas en baktanke med detta erbjudande.

    Jag avaktar med spänning utvecklingen.....

    Tidigare fick man erbjudande att köpa loss sin hyrbox, MEN först var man tvungen att skicka in den för en genomgång (detta för att säkerställa garantin på boxen hette de´).
    Även detta agerande är väldigt konstigt.

    Man säljer väl inte boxar för 495:- och samtidigt förlorar 70:-/mån i hyra, eller......
    Självmord om man driver ett företag som ska gå med vinst.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av robert_gbg
    Hmmm så du menar att om jag som inte e kund hos dem kan få låna en box gratis om jag binder mig till 8 favoriter i 12 mån och betalar inträdesavgiften?

    Vem har sagt detta till dig? Är det comhem eller?
    precis...om du "håller på" att bli (potentiell) kund, får du en lapp i brevlådan (från comhem förstås...) med just detta erbjudande....

    förresten...dom bjuder på inträdesavgiften också... :?: (och kortavgiften dom första 12 månaderna..hmmm....)

    det står dock inget om vad det är för mottagare man får....
    /peace!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av talpazan
    Citat Ursprungligen postat av robert_gbg
    Hmmm så du menar att om jag som inte e kund hos dem kan få låna en box gratis om jag binder mig till 8 favoriter i 12 mån och betalar inträdesavgiften?

    Vem har sagt detta till dig? Är det comhem eller?
    precis...om du "håller på" att bli (potentiell) kund, får du en lapp i brevlådan (från comhem förstås...) med just detta erbjudande....

    förresten...dom bjuder på inträdesavgiften också... :?: (och kortavgiften dom första 12 månaderna..hmmm....)

    det står dock inget om vad det är för mottagare man får....
    Detta erbjudandet skulle jag vilja ha i min brevlåda då... När fick du det i din brevlåda då?
    Mmmmmmmm

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av robert_gbg
    Detta erbjudandet skulle jag vilja ha i min brevlåda då... När fick du det i din brevlåda då?

    detta erbjudande får alla som bor hos "en vis hyresvärd" i "en viss stad" som har haft en annan kabel-tv provider hittills, men switchar till comhem...

    jag vet inte om det är deal-en som hyresvärden har med comhem (tvivlar starkt på, som jag känner dom....)..eller om det är nån försöksgrupp som det handlar om...


    det hela låter mysko iallafall......
    /peace!

Liknande ämnen

  1. Kortbrännare till salu
    Av bigjim i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 19:16
  2. P-kort till Comhem till salu?
    Av Kosovo i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 16:11
  3. Humax 5400 Z till salu
    Av matrix i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-06, 21:03
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 21:47
  5. orginalkort till salu
    Av savbrink i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-11, 13:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss