Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Filmer på nätet

  1. #1

    Filmer på nätet

    Kommer snart att få bredband installerat här hemma. Då öppnar sig lite nya möjligheter bla.ladda hem lite filmer från nätet.Jag har därför lite frågor rörande detta.

    1.Vill gärna ha lite förslag på sidor där jag kan ladda ner film.
    2.Finns det något bra program att ladda ner till en DVD brännare?
    (jag har inte bestämt mig ännu för något fabrikat på brännare -
    vill nog helst ha en extern)
    3. Vilket ljudformat kan man få vid nedladdning..antar att Digital surround-
    inte är möjligt..men kanske analog Dolby?
    4. Jag har en "gammal DVD spelare..antar att den måste bytas ut !? vilka-
    format skall den klara ? räcker det med dvd r..eller vad det heter?

  2. #2
    www.suprnova.org är rätt trevlig.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

  3. #3
    1. Vanliga långfilmer? Testa Kazaa eller Direct Connect. (Kazaa är lite lättare att komma igång med, DC är, enligt mig bättre.)

    2. Dunno.

    3. Beror lite på, håller du dig till dom stora ripp-grupperna så får du DVD kvalitet.

    4. Vill du kunna ladda hem filmerna och se dom i DVDn? Köp då en som klarar Xvid, Divx, Svcd och Vcd. Dom brukar vara billiga, men det är alltid skräpföretag som gör dom.

  4. #4
    Då får du ge dig in i P2P världen

    Bittorrent som är det som JohanF hänvisar till har jag aldrig testat så det kan jag inte uttala mig om.

    Kazzaa är det värsta skit jag vet och tar inte i det med tång, om man installerar det så får man hela PC:n fylld av massa spyware och annat junk :-(

    DC är däremot min melodi, problemet är att när man börjar använda det så har man kanske inte så mycket att dela ut och har därför svårt att få tillgång till dom bra hubarna, där man ligger online 24/7.
    Bästa klienten i mitt tycke är oDC http://gempond.com/odc/download.php
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    T-bird, Kazaa Lite++ är kliniskt rent från spioner och reklam och finns dessutom i svensk version och fungerar alldeles utmärkt.

    Men, Kazaa (org) försöker stoppa Kazaa Lite vilket gör att det nu är svårt att få tag i Kazaa Lite, men det går om man letar lite.....

  6. #6
    @Eldkvarn
    Det är möjligt att finns en just version av Kazzaa också, men DC är ivf överlägset, folk kan inte sitta och dela ut skitgrejer för då får dom en spark i röven och kan aldrig komma tillbaks.

    Dessutom har man möjlighet att lära känna nya människor som dessutom ställer upp att leta när det är nått speciellt man är på jakt efter.
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  7. #7
    Ganska vanligt på kazaa är också att folk har bytt namn på filerna, så man har ingen aning vilka som har rippat filmen osv.. otroligt jobbigt. Tanka RAR. En bra hubb med mycket RAR releaser.. feu.no-ip.org

  8. #8
    Hey.. den såg ju riktigt trevlig ut, en ny bekantskap

    Den hamnade bland favoriterna, ska kolla igenom den en annan kväll
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av strachan
    Ganska vanligt på kazaa är också att folk har bytt namn på filerna, så man har ingen aning vilka som har rippat filmen osv.. otroligt jobbigt. Tanka RAR. En bra hubb med mycket RAR releaser.. feu.no-ip.org
    tydligen fick t-bird kontakt med sidan..jag lyckades inte...kan du kolla länken igen ?
    ps

    till alla..tack för tipsen

  10. #10
    Jag har haft Kazaa och måste säga att min dator har aldrig hittat på så många konstigheter som den gjorde.

    Speciellt med XP, många av mina program startade aldrig utan att datorn låste sig.

    Så jag tänkte prova DC . Har någon nån bra tips om hur man börjar eller om man ska undvika nåt när man installerar den första gången.

    Det är ju alltid 1000 frågor och inställningar innan man kommer igång.

    :wink:
    Mvh // tropical

Liknande ämnen

  1. Filmer från nätet till DB
    Av por i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-11, 17:05
  2. Live-tv på nätet?
    Av zoman i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-16, 21:39
  3. NFL på nätet
    Av vasy i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-09-19, 18:25
  4. Sopranos filmer på nätet
    Av adambertilsen i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-05-20, 21:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss