Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Cm

  1. #1

    Cm

    Varför kan jag se viasat sport på piratkort är det ej conax kodart?

  2. #2

    zappa

    Det hör du väll på namnet på den kanalen att det är viasat? (viasat sport) :lol:

  3. #3

    Re: Cm

    Citat Ursprungligen postat av zappa
    Varför kan jag se viasat sport på piratkort är det ej conax kodart?
    Du menar att du får bild & ljud på Viasat Sport i Comhems nät, med en digital kabelTV-box och ett kort som inte kommer från Comhem?

    Hela ComHems utbud är krypterat med Conax-tunneled-in-Viaccess. Däremot är det KODAT i MPEG2-format, så nu har alla lärt sig vad det är för skillnad på kodning och kryptering också!

    Förklara gärna lite tydligare. Förmodligen är Viasat Sport en fri kanal.

  4. #4
    Nej den är inte fri jag har betalt för den i tre år.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Tommie
    Nej den är inte fri jag har betalt för den i tre år.
    Då får zappa förklara sig!

  6. #6

    Re: Cm

    Citat Ursprungligen postat av garton
    Citat Ursprungligen postat av zappa
    Varför kan jag se viasat sport på piratkort är det ej conax kodart?
    Du menar att du får bild & ljud på Viasat Sport i Comhems nät, med en digital kabelTV-box och ett kort som inte kommer från Comhem?

    Hela ComHems utbud är krypterat med Conax-tunneled-in-Viaccess. Däremot är det KODAT i MPEG2-format, så nu har alla lärt sig vad det är för skillnad på kodning och kryptering också!

    Förklara gärna lite tydligare. Förmodligen är Viasat Sport en fri kanal.
    Det stämmer att bild/kort ETC
    Så vad jag inte förstår är hur jag kan se den kanalen den ingår ej i 8 favo
    Är den ej kodad eller?

  7. #7
    Är du säker att du har boxen påslagen när du kan se den kanalen??

    Jag kör Boxer och den ingår inte i deras utbud. Däremot kan jag se den med boxen avstängd. Då kommer signalen direkt från väggen iom att den ingår i de kabelkanaler som ingår i hyran där jag bor. :lol:

  8. #8
    zappa...
    jag satt på "zappa" runt i helgen o insåg att ja hade viasat sport, men trodde inte att ja abonera på den efter som den kostar 59kr/mån extra...
    men så beställde ja kod så man kan ändra utbudet över internet, där såg jag att ja tydligen hade viasat sport, men inte har jag betalat nåra extra 59kr inte, utan betalar mina 129kr för 8favo (inkl. viasat sport)...

    är nog nå liknande för dig...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av thefifaking
    zappa...
    jag satt på "zappa" runt i helgen o insåg att ja hade viasat sport, men trodde inte att ja abonera på den efter som den kostar 59kr/mån extra...
    men så beställde ja kod så man kan ändra utbudet över internet, där såg jag att ja tydligen hade viasat sport, men inte har jag betalat nåra extra 59kr inte, utan betalar mina 129kr för 8favo (inkl. viasat sport)...

    är nog nå liknande för dig...
    Låter lite konstigt det där, borde det inte gälla alla, eller är det bara vissa städer?

  10. #10

    Re: Cm

    Citat Ursprungligen postat av zappa
    Citat Ursprungligen postat av garton
    Du menar att du får bild & ljud på Viasat Sport i Comhems nät, med en digital kabelTV-box och ett kort som inte kommer från Comhem?

    Hela ComHems utbud är krypterat med Conax-tunneled-in-Viaccess. Däremot är det KODAT i MPEG2-format, så nu har alla lärt sig vad det är för skillnad på kodning och kryptering också!

    Förklara gärna lite tydligare. Förmodligen är Viasat Sport en fri kanal.
    Det stämmer att bild/kort ETC
    Så vad jag inte förstår är hur jag kan se den kanalen den ingår ej i 8 favo
    Är den ej kodad eller?
    Zappa, lite ordning tack. Först skrev du att du använde ett piratkort, nu pratar du om 8 favoriter, vilket antyder att du kör med ett originalkort. Vad använder du för kort egentligen? Och vad betyder "ETC" i det här sammanhanget?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss