Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Siemens DVB-C med originalkort

  1. #1

    Siemens DVB-C med originalkort

    Hej!

    Är det någon som har en fungerande lösning med Siemens DVB-C och comhem abonnemang, t ex med phoenixinterface?

    Är det någon som har information om hur Siemens-kortet är uppbyggt? Jag har information om de flesta kretsarna. Skulle dock vilja ha lite mer information om hur kretsarna är anslutna till varandra.
    Jag behöver även specifikationer på följande kretsar:
    TI TMX320AV7111
    Philips VES1820
    Micronas MSP3403

  2. #2
    Jag har ett FS DVB-C med samtliga tillbehör (analogmodul+camtjofräs), men det rekommenderas att använda TT-drivrutiner eftersom FS har lagt ner det där projektet. TT-drivrutinerna är mycket mer stabila osv. Jag har dock inget abonnemang för tillfället utan får nöja mig med digitala gratiskanalerna. Hur hade du tänkt dig med phoenix? Vill du inte köpa en CA-modul eller?

    Testa söka på tillverkarnas hemsida eller ELFA efter kretsarna.
    hehe

  3. #3
    Det verkar inte vara helt lätt att få tag på cam-interface till kortet eftersom det är utgånget. Sen är det ju billigare och mer flexibelt med phoenix eller smartkortsläsare.

  4. #4
    Elfa har nog inte de här kretsarna. Dels för att de är för gamla, dels för att de oftast inte har så många specialkretsar av den typen.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 08:12
  2. Siemens MC60 ?
    Av triax i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 19:23
  3. siemens M65
    Av gundeman i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 00:22
  4. Siemens A50
    Av Stormhatt i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-02, 16:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss