Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Magicmodul

  1. #1

    Magicmodul

    Jag har precis skaffat en parabol med 4 LNB. En kompis sa till mig att jag måste ha en Magicmodul för att kunna se kanaler om jag har flera LNB:s och ett viaccess-kort. Stämmer det och hur funkar det?
    :?:

  2. #2

    Magicmodul

    Det stämmer på sätt o vis.
    Beroende på vad du har för mottagare, själv har jag en nokia 9802 m. motor styrning. För att över huvud taget kunna se någon kodad kanal (förutom dom som är kodade med viacess) så måste jag ha en modul för det kodningssystemet jag skall se på. För att då slippa ha 4-5 st moduleratt skifta i mellan köpte jag en magicmodul.
    Magic modulen programerade jag med penta 1.11, vilket gör att den klarar dom flesta systemen! Sedan skall man ju naturligtvis även ha ett kort med programvara i för dom systemen man vill o kan titta på!

  3. #3
    Annars finns Matrix Reloaded modul ...jag köpte en för ca en mån sen funkar as bra, dessutom kan jag knappna in koderna direkt in i modulen
    Den funkar föresten lika bra som Magic Modul fast kostar mindre köpte min för 695kr

    I'm out of my mind, but feel free to leave a message...
    :lol:
    ---------------------------------------
    Dreambox DM7000s / Hydra Zeus

  4. #4
    Håller med, matrix reloaded är nog att föredra.
    Fast jag köpte min magic module för 725 inkl programerare 8)

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Sist jag tittade så låg en Magic Modul inkl.programerare på ca 2000kr.
    Har priserna sjunkit så mycket eller har ni bra kontakter?
    Har ni några bra länkar till Magic Modul resp. Matrix?

    Någon som vet vilka extra kanaler man kan få in med en Magic Modul
    utöver Viasat/Conax på en 4LNB-standardsatelliterna.
    Jag gissar att många av de kanaler som sänds via SECA-NAGRA-VIA2 m.m inte går att koda av. Vore kul med lite exempel på vad man verkligen kan se. Själv har jag en 4LNB standard med Samsung 9500 VIA CI, ser idag Viasat och en del fria och avkodade europakanaler, hur mycket mer kan jag egentligen se med en Magic Modul ? Lönar det sig verkligen?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Ser att de nu ligger på runt 1400kr ink.programmerare.
    Det finns tre stycken märken: Magic-Matrix-PCMCIA, någon som vet vad som skiljer? Allt var slutsålt utan PCMCIA.

  7. #7
    Bra kontakter är alltid bra att ha :wink:

    Matrix modulen är att föredra, p.g.a programvaran som ligger i den.
    Magic modulen är igentligen samma som matrix (hårdvaran alltså) o den går att programera upp till en matrix modul med en speciell prog.kort.
    Du vet vilka system dessa kan koda av, sedan beror det bara på vilka koder + kort prog. du får tag i!
    Själv har jag sett en del av c+ NL kanalerna!

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    323
    Tackad
    1 gånger
    Om jag förstår rätt så finns det två olika matrixmoduler; Matrix resp.Matrix reloaded, eller?

    Matrixmodulen levereras oprogrammerad står det att läsa i en webbutik??
    Om nu reloaded modellen redan är programmerad är det då inte en nackdel eftersom mjukvaran ofta förbättras och uppdateras?
    Magicmodulen kanske också säljs programmerad på en del ställen?

    Kan man alltså fjärrknappa in nya programkoder via sattelitmottagarens fjärr i matrixen? För Magicens del gäller då endast att bränna om kortet?

    Någon som kan förmedla tipsa om bra priser på matrix/magic?
    Känner att jag vill ha en snart.

  9. #9
    Det är väl inte riktigt sant att man inte behöver programmera en Matrix Reloaded.

    När den ska programmeras om lägger man in det med hjälp av stora funcards.
    Ett ställe att hämta info och annat om MR är Toecutters forum

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hellberg
    Håller med, matrix reloaded är nog att föredra.
    Fast jag köpte min magic module för 725 inkl programerare 8)
    Billigt pris :wink: men man slipper programmeraren men MR ...det enda du behöver är ett par fun 6 kort :P

    I'm out of my mind, but feel free to leave a message...
    :lol:
    ---------------------------------------
    Dreambox DM7000s / Hydra Zeus

Liknande ämnen

  1. 9802 + magicmodul + titaniumkort
    Av kalnins i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-05-09, 12:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss