Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Föräldrakod CD

  1. #1

    Föräldrakod CD

    Är det någon som vet varför den förinställda föräldrakoden 1234 inte fungerar när jag bränt ett eget kort till CD? Förb*****at... Vill göra en ny kanalsökning samt spärra vissa kanaler, men utan koden går inte detta. Please, någon måste ha samma problem.

  2. #2
    Märkte också det när jag försökte med det idag. Någon som vet vad koden blir när man kör med m2 kort och har använt softet från stopstop - för när jag kör med orginal kortet så fungerar 1234 koden.

  3. #3
    Sigun
    Gäst
    Har precis samma problem fast med ett Titanium kort..

  4. #4
    Grejen är väl den att det bara är orginal korten som hanterar föräldrakoder
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  5. #5
    Sigun
    Gäst
    Men hur fasen ska man kunna göra en kanalsökning om man inte har koden ???... det går inte att göra.. iallafall inte på min mottagare.

  6. #6
    Kanalsökning brukar man kunna göra även om du inte har något kort i mottagaren.
    Det är inte så att det är pin-koden till själva mottagaren som du har glömt?
    I så fall får du läsa instruktionerna och nollställa lådan.
    Auktoriserad julmusttestare.

  7. #7
    Kör med Humax och MII kort och det Funkar perfekt med förälrarkoden
    Kan hända att det inte är kortet som hanterar koden utan Boxen ! :P

  8. #8
    ch2001
    Gäst
    Kör med Humax och titanium funkar hur bra som helst :wink:

  9. #9
    gör som jag o låna ett orginalkort av nån du känner...sen är saken biff....du känner väl nån som har ett abonnemang kanske...??...jag har samma problem, men jag har kvar ett gammalt kort från CD som jag använder till koden vid kanalsökningar!
    Se till o "låna" ett kort av nån i 20 min så du kan söka in allt det nya....ok?
    Det finns inget annat sätt är jag rädd för.....orginalkort samt 1 2 3 4 om du inte ändrat!!



    Hoppas det går bra?


    TOYEN :lol: :?

  10. #10
    Sigun
    Gäst
    Med mitt original kort i kan jag göra kanalsökning , men jag bara undrar varför de inte ska kunna gå med Titanium kortet med ?? .. de går inte att ta reda på koden på något vis ?

    Med originalkortet är de inga problem att göra sökning .. men utan de är verkar de inte funka alls..

Liknande ämnen

  1. Föräldrakod för kanalsökning
    Av bjka i forum Övriga mottagare
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 19:21
  2. Återställa föräldrakod??
    Av La8pv i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 22:46
  3. föräldrakod - kanalsökning
    Av RikardB i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-05, 22:41
  4. Föräldrakod+M-II
    Av wildone i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-03-19, 16:15
  5. [LÖST] föräldrakod Philips175(canalDigital)
    Av toka i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-11, 17:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss