Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: season interface

  1. #11
    datorn måste boota färdigt först innan man slår på mottagaren
    Troligen kommer vi alla att dö innan vi levt färdigt . . .

  2. #12
    expos
    Gäst
    hej hej!

    Har testat att göra allt enligt anvisningarna men det vill sig inte riktigt. Jag har använt dina filer som du lämnade, kopierat över .dat filen och allting fine. Bootar datorn, och visst drar den igång programmet, men den låser sig vid punkten "loading main menu..." där kommer jag inte längre. Jag har även testat en diskett som tidigare funkat för min farsa men givetvis med ny .dat fil, men det funkar inte ändå. Han hade tidigare fått anvisningar att ändra i filen lincardemu och det har jag testat också, dvs att gå ner under conax och ändra port= 1 till 2 och dylikt, funkar inte bättre för det. Dessutom var din fil inställd på en baudrate på 8700 nånting tror jag, men på farsans diskett hade han haft 9600 så jag har även testat det, utan resultat. Jag har även följt sista rådet som du gav, dvs låt datorn boota färdigt, men det funkar inte trots det. :-( lite surt. Hur går jag vidare? Farsan sa att man först o främst måste ha kontakt mellan season interfacet och datorn, och det troliga är att jag INTE har det just nu. Hur kan jag försöka få kontakt? några tips? Hur märker jag när dom får kontakt?, då börjar text att rulllas förbi som godkänner o visar på att maskinerna pratar tyckte farsan, något annat?

    Vore jättetacksam för svar, farsan hade tidigare inte fått igång lincardemu från hans diskett heller, utan hade använt ett windows baserat program, som han skulle försöka fixa till imorrn/övermorgon och det hade funkat för honom tidigare. Jag vill dock testa mig fram o försöka få igång rubb o stubb redan nu, så stortfors om du ser nåt fel eller nåt potentiellt fel som jag gör så skriv ner så är du bussig, så ska jag testa det omgående.

    /Expos

  3. #13
    Bara en tanke.
    När du ändrar i filerna så kan du inte använda notepad eller wordpad utan du måste ha en riktig texteditor tex ultraedit
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  4. #14
    expos
    Gäst
    ajfan, jag har ju ändrat med notepad. Skumt att det har betydelse...Okej, får tanka hem ultraedit o testa med det. Tack ska du ha!

  5. #15
    expos
    Gäst
    dessvärre inget resultat,ändrade allt med ultraedit och ändrade på baudrate samt port men fick det inte att funka, lika stendött som innan precis vid punkten "loading main menu". Andra idéer please...Är det något grundläggande jag gör fel på kanske? Jag har en Force 1155s D-Master.

  6. #16

    emuwin32

    hej
    jag tycker att du ska använda emuwin32, jag försökte med LinuxEmu förut utan resultat. men med emuwin32 går bra, och plus att du ska ha rätt atr & baud.
    samaung 9500ay
    samsung 9401Z &
    infinity usb + seasoninterface

  7. #17
    expos
    Gäst
    visst, om jag bara hade det, så hade det varit nice. Om du har ett fungerande program o så kan du skicka till stefan_henriksson@hotmail.com, lägga som PM eller göra som storfors lägga på slovak o säga till filnamn å så...vore super nice! är öppen för förslag, jag har ju hårdvaran nu, måste bara få det att funka med mjukvaran ju! Hör av dig om du har lust att skicka över programmet på ett eller annat sätt

  8. #18
    kolla www.zappafree.com
    finns mycket att välja på
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  9. #19
    expos
    Gäst
    har kollat runt lite på zappafree, framförallt på virtual pc, det verkade okej, men 19Mb nedtankning innebär att det blir ett massa kopierande från denna dator till lilla skitdatorn som ska hålla igång hela soppan. Att försöka att dra igång internet på den datorn är lika hopplöst. Avvaktar morgondagen då jag måhända får ett windows baserat program av farsan, han hade nåt, men visste inte vart. Sen får jag leka vidare. Linux varianten är för tidskrävande, har ju suttit hela kvällen. I övrigt så stod det en hel del matnyttigt på www.zappafree.com men det är just sista raderna om linux varianten som är lite småjobbiga, dvs att ändra efter mottagare, det vill sig inte riktigt. Jag tackar för hjälpen iallafall! Hoppas det löser sig så småningom!

  10. #20
    Gå in på filer --> CAS/SI/CAM så hittar du det du söker

    annars kan du testa WCE som ligger hos oss
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Liknande ämnen

  1. Season Interface?
    Av chrilleman i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-14, 18:46
  2. Season interface
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 18:37
  3. Season interface vs MII?
    Av snill-elg i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 10:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss