Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Telia ADSL

  1. #1

    Telia ADSL

    ..hejsan svejsan på er fikc mitt bredband från telia idag börjar med deras 250 erbjudande å sen kanske man väljer ett snababre.. men jag har en liten undran som någon här kanske snabbt kunde ge ett lätt å behändigt svar på (såg ingen information om detta på telias hemsida)

    Finns det någon nerladdningsgräns för telia bredbands 250 eftre som det står att månadsavgiften är rörlig* .... om dom har vad är den på och vad är det sen för andra kostnader som kommer på det.. vore tacksam för ett svar eller nått om det är någon som vet något om det här?

  2. #2
    Bäst du ringer kundtjänsten om det. Så får du veta svart på vitt om hur det ligger till.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  3. #3
    cerebri
    Gäst
    Om du tänker på en nerladdningsgräns såsom ex Telia Bredband 2000 hade om att man enbart fick tanka 10GIG / Mån och sen betala så finns det ingen gräns. Dock har jag hört _rykten_ om att dom kan säga till dig ifall din lina går varm 24/7 :P

  4. #4
    Ja o det ar de ju inte ensamma om att kunna gora! Men fortsatt du att lyssna pa webradio 24/7!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av cerebri
    Om du tänker på en nerladdningsgräns såsom ex Telia Bredband 2000 hade om att man enbart fick tanka 10GIG / Mån och sen betala så finns det ingen gräns. Dock har jag hört _rykten_ om att dom kan säga till dig ifall din lina går varm 24/7 :P
    Så dom har ingen gräns för [Telia Bredband 250] då heller? vet du det säkert? för på deras hemsida står det juh att telia 2000/8000 har fasta priser men på 250/500 så står det en " * " månadskostnaden.. men jag förstår inte riktigt vad dom menar med det?

  6. #6
    Detta ingår i Telia Bredband 250
    • Upp till 250 kbit/s nedströms och 64 kbit/s uppströms*
    • 5 e-postadresser och 5 e-brevlådor à 5 MB
    • 5 personliga hemsidor à 10 MB
    • Fri support, egna administrationssidor
    • Telia Automatisk Support

    * Nedströms: trafiken från Internet till din dator. Uppströms: trafiken från din dator till Internet. Hastigheten kan variera beroende på belastningen i nätet och din utrustning.

    Står inget om begränsningar. De har inte det på de andra abb. så varför på detta.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  7. #7
    cerebri
    Gäst
    [quote="IceBird"]
    Citat Ursprungligen postat av cerebri
    Så dom har ingen gräns för [Telia Bredband 250] då heller? vet du det säkert? för på deras hemsida står det juh att telia 2000/8000 har fasta priser men på 250/500 så står det en " * " månadskostnaden.. men jag förstår inte riktigt vad dom menar med det?
    Har haft "Telia Bredband 250" ett braaa tag å har iallefall aldrig fått nån räkning på allt extra ja skulle tankat! det är en DEL =)

  8. #8
    jag har saxat ur detta från ett annat forum!! och vad jag förstår av det så är det ingen limit längre..

    "Det har kommit till min kännedom att BBB har en 100MBit tjänst med limit i trafiken till 300Gb per månad.
    Låt mig bara helt kort förklara vad datalagen säger
    Internetleverantör har EN säger en rättighet.
    Att ta betalt för en tjänst
    Ni har enligt datalagen INTE rätt att varken kontrollera dataströmmen eller dess innehåll.
    Telia har avslutat sitt "expriment" med 2Mb 10GB per månad till förmån för en frisläppt 2Mbit.
    Detta har undertecknad medverkat till.
    Det vore trevligt om BBB kunde inse att ert ansvar inte ger er rätt att kontrollera, begränsa eller på annat sätt
    "störa" den trafik ni upplåter till era kunder

    Samtidigt vill jag bifoga följande skriftställning som en lite morot gentemot AntiPiratByrån.
    Läs och fundera. Både på er begränsning i trafikmängd som inte är i enlighet med datalagstiftning
    angående integritetsskydd och på texten om att stjälpa APB en gång för alla
    Har ni förresten kontrollerat så inte ni på BBB är värd för parian som snokar runt
    olagligt på fildelningsprogrammen o letar IP-nummer, nåt dom inte får enligt datalagen

    Endast NI som ISP har den rätten, dom gör MAO. intrång i era inre domäner.

    Anmäl varje försök!"
    //Jbey

  9. #9
    Gäller 2mbit tjänsten. Och visst var det 10gb fritt o sen avgift per mb. Men det har aldrig varit aktuellt med någon av deras andra tjänster.

    Alltså, Telia har ingen begränsning på något av sina abb.
    www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
    www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40

  10. #10
    kolla in www.uvtc.com dom är mycket biligare (om man bor i deras områden.) 8000mbit 390/mån ingen startavgift =)

Liknande ämnen

  1. problem med adsl
    Av ozzmosis i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 18:11
  2. Adsl Annex-m (Telia,BredBandsBolaget)
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 16:39
  3. Val av ADSL-leverantör
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 18:01
  4. adsl 2
    Av larsjon i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-24, 09:02
  5. Fel i Telia adsl
    Av ekno_ i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-02-28, 13:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss