Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: CD-kort till Philips DSI 175D, hur göra, vad behövs?

  1. #1

    CD-kort till Philips DSI 175D, hur göra, vad behövs?

    Nu när Viasat har krånglat till det tänkte jag det var dags att fixa till CD-kortet. Jag har ett sådant nu (familjepaketet) och en hyrbox (Philips DSI 175D / 13R). Vad behövs för att göra ett AU-kort? Vad för brännare, vad för kort, vad för filer, hur gör man osv osv?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    för det första, SÖK i forumet, jag kan garantera dig att du har alla svar du behöver här, AU-kort finns ej något publict till CD.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  3. #3
    Jag har sökt och läst på lite och börjat få lite hum om hur allt fungerar ja, men inte explicit.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    ok, brännare rekommenderar jag att du köper från http://www.adteknik.se , en Mp 3.5 , fungerar bra & ad-teknik håller den uppdaterad åt dig för 20:- , när det gäller kort är det enligt lag förbjudet att sälja i Sverige, närmast är väl www.keycard.dk
    Vilket kort du sen ska ha,tjae , själv så andvänder jag Titanium, då detta kort även går att andvända till andra crypteringsystem. M2, BasicCard, Penta , och förstås org.kort går att andvända till CD.
    M2 är väl det kort som filerna först har kommit ut till först, dvs vid omkodning..
    Varsågod, där har du lite info iaf.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av P-son
    när det gäller kort är det enligt lag förbjudet att sälja i Sverige.
    Nej det är inte förbjudet enligt lag att sälja kort i Sverige.
    Däremot så kan marknadsdomstolen vid vite förbjuda en affär att fortsätta sälja kort.
    Detta är inte samma sak som att det vid lag är förbjudet.
    Lagen som förbjuder yrkesmässigförsäljning av avkodningsutrustning har ej kunnat användas fullt ut utan det provas från fall till fall i MD tillsvidare. Kan dock bli en ändring senare.
    (Detta gäller tomma kort, de fällande domarna i tingsrätten gäller fungerande färdiga kort)

  6. #6
    guldkort, funcard och alla andra SmartCards kan amn använda för passage system osv..det finns sådana kitt på keycard.dk om du vill ha ;-)

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    @elvings, du har helt rätt ops: :roll:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av -=Stiffe=-
    guldkort, funcard och alla andra SmartCards kan amn använda för passage system osv..det finns sådana kitt på keycard.dk om du vill ha ;-)
    det där hängde jag inte med på. har ett gudlkort nu som jag har använt till viasat, skulle det gå att "återanvända" på något sätt.

    och ytterligare en fråga. kan man göra så kortet uppdaterar sig självt (har nu ett originalkort, familjepaketet) på något sätt?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av nisse3
    Citat Ursprungligen postat av -=Stiffe=-
    guldkort, funcard och alla andra SmartCards kan amn använda för passage system osv..det finns sådana kitt på keycard.dk om du vill ha ;-)
    det där hängde jag inte med på. har ett gudlkort nu som jag har använt till viasat, skulle det gå att "återanvända" på något sätt.

    och ytterligare en fråga. kan man göra så kortet uppdaterar sig självt (har nu ett originalkort, familjepaketet) på något sätt?
    ursprungligen så är det menat för passagesystem osv...inte för piratkort ;-)

    idags läget kan du inte göra ett AU av ditt original kort

Liknande ämnen

  1. Kort till Philips box för kabeltv
    Av Pilates i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 16:19
  2. philips 175D/13R
    Av selo i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-02, 22:12
  3. hur göra au kort till boxer?
    Av Cain0r i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 19:46
  4. [LÖST] Philips 175D
    Av Tompa25 i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 13:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss